Helpdesk/IT-supportansvarig till Svenska Kennelklubbens IT-avdel
Svenska Kennelklubben / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Kennelklubben i Stockholm,
Sollentuna eller i
hela Sverige Svenska Kennelklubben är hundägarnas riksorganisation med över 300 000 medlemmar fördelade på omkring 1 000 klubbar över hela landet.
Svenska Kennelklubben är en ideell organisation som arbetar för att svenska rashundar ska födas friska och få ett långt och gott liv, att hund och hundägare ska kunna träna och tävla tillsammans i roliga och nyttiga hundsporter och att hunden och dess ägare ska kunna ta plats och vara en självklar del av det svenska samhället.
IT-Avdelningen
Svenska Kennelklubbens IT-avdelning består idag av 8 anställda plus resurskonsulter och jobbar med all utveckling, underhåll och drift av SKK's alla applikationer, servrar och persondatorer, både för internt och externt bruk. SKK's IT-miljö är idag baserad på dels iSeries/DB2 plattformen för interna verksamhetsapplikationer samt .NET för den publika informationswebben och publika webbapplikationer.
Tjänsten
Nu söker vi en junior helpdesk/supportansvarig med inriktning dels på kansliets interna PC-arbetsplatser och dels på SKKs publika webbtjänster och applikationer.
Arbetet består i att
• arbeta med användarstöd för de PC-baserade arbetsplatserna på kansliet som idag använder Windows7. Stöd till användarna vid problem med utskrifter, nätverksaccess och konfigurering och användande av MS Office-paketet. Ny-installation, konfiguration och felsökning av PC-arbetsstationer och dess programvaror.
• arbeta med tekniskt användarstöd och felsökning via telefon och mail för våra externa webbtjänster och applikationer (1 PC applikation och en Android App) samt agera 1st line mellan de publika användarna och SKK's utvecklare och externa leverantörer av tekniktjänster.
Publiceringsdatum2014-11-10KvalifikationerVi söker dig som har minst ett års erfarenhet av PC-support eller helpdeskarbete. Mycket god kunskap om Windows och de vanligaste programvarorna som t.ex. Office-paketet samt goda nätverkskunskaper. Det är också meriterande om du har erfarenhet av och förståelse för hur externa webbapplikationer fungerar och hur man felsöker problem med konfiguration och inställningar i de vanligaste webbläsarna.
Vi tror att du har en relevant IT-utbildning från högskola eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är intresserad av att lösa problem och kan handskas väl med personer med mycket varierande datorkunskap. Du är en serviceinriktad problemlösare och har lätt för att umgås med människor. Många interna och externa kontaktytor förutsätter att du är utåtriktad, kommunikativ och har lätt för att samarbeta.
Tjänsten är en heltidstjänst tillsvidare med tillträde snarast möjligt, provanställning tillämpas.
Facklig kontaktperson
Unionen, Åsa Blomqvist 08-795 30 89 (
asa.blomqvist@skk.se )
Så ansöker duDu ansöker via vår hemsida: SKK Lediga tjänster
Bifoga personligt brev och CV. Senast 2014-11-30.
Erbjudanden om rekryteringshjälp/annonsering undanbedes.
Arbetstider och omfattningDagtid, heltid, tillsvidareanställning efter provanställning 6 månader. Heltid 100% (37,5 tim/vecka)
ErsättningHeltidsanställning.
Subventionerad lunch och sjukvård.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvenska Kennelklubben
AdressSvenska Kennelklubben
Svenska Kennelklubben 163 85 Spånga
16385 Spånga
KontorsadressRinkebysvängen 70 163 74 Spånga
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2060897
Observera att sista ansökningsdag har passerat.