Head of Large Accounts

Telenor Sverige AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Det här är vi
För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar.

Nu söker vi en driven och relationsskapande medarbetare till tjänsten som Head of Large Account Sales. Telenor är mitt i en pågående stark digital transformation och vi tror att alla på något sätt är innovatörer. Därför välkomnar vi medarbetare som tänker nytt, på sitt eget vis.

Som Head Of Large Account Sales blir du en del av affärsområdet Business inom Telenor Sverige AB. Du kommer att ha huvudansvaret för att vi lyckas inom den svenska/nordiska företagsmarknaden samt offentlig sektor i Sverige. Vårt mål är att garantera våra kunder maximal affärsnytta, kundvärde och en hög kundupplevelse. Våra kunder befinner sig mitt i en digital transformation och förändringsresa där din organisation 'Large Accounts ' kommer ta en proaktiv, konsultativ och rådgivande roll och bygga ett partnerskap med kunden baserat på tillit.

Vad du kommer att göra
Du blir en nyckelspelare inom affärsområdet Business och har en viktig position både internt och externt. Som Head Of Large Account Sales representerar du alltid Telenor i dina kundkontakter och du representerar kunderna internt i organisationen.

I din roll ansvarar du för den övergripande försäljningsstrategin och säljresultat samt övriga viktiga nyckeltal kopplat till segmentet. Du ansvarar för genomförande och förankring av försäljningsstrategin samt affärsområdets övergripande målbild inom din organisation. I ditt ansvar ingår att ha rätt bemanning och kompetens för att ta en rådgivande position och att ni alltid sätter kunden i centrum. Det betyder att du optimerar och utvecklar era arbetssätt för bästa effektivitet och kundnöjdhet. Du ansvarar också för att skapa en positiv, långsiktigt hållbar säljkultur baserat på Telenors värderingar.

Både ditt team och din närmsta ledningsgrupp är lokaliserat på flera platser runt om i landet vilket gör att ni till stor del har ett digitalt samarbete och ett aktivitetsbaserat arbetssätt.

Du ingår i Business ledningsgrupp och rapporterar till Ulrika Steg, CMO Business samtidigt som du samverkar virtuellt med dina nordiska kollegor.

Vem du är
Vi söker dig med stort engagemang och driv och som har framgångsrik erfarenhet av att leda säljorganisationer inom telekomindustri, och/eller it sektorn. Du har god erfarenhet av strategisk B2B försäljning och av ledningsgruppsarbete.

Du har förmåga att röra dig enkelt mellan vision och strategi och kan beskriva mål så det skapar positivt engagemang bland medarbetarna. Du arbetar målmedvetet för att skapa hög motivation och sammanhållning så att ni gemensamt ska uppnå era mål.

Du är affärsinriktad och kundfokuserad och trivs med kundkontakter och har lätt för att skapa affärsrelationer. Du har med andra ord en mycket god kommunikationsförmåga och har inga problem att presentera business case framför en företagsledning. Du navigerar och rör dig enkelt i en marknad och organisation i ständig förändring. Du lägger stort fokus på ett strukturerat arbetssätt med väl genomtänkta mötesforum, uppföljning och arbetsmetoder. Du talar och skriver på engelska obehindrat och har relevant högskoleexamen.

Vårt löfte
Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även:
* Ett flexibelt arbetssätt - träna på lunchen utan att stressa tillbaka till jobbet, att i lugn och ro kunna lämna/hämta upp barn från förskolan och jobba hemifrån de dagar du behöver. Så länge du kan leverera vad du ska så är friheten stor.
* Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen.
* Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer.

Sök till oss idag
Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Didrik Sandaker Bye, didrik.sb@telenor.se eller +46 73 441 75 45. Vid frågor rörande rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lagerholm, johanna.lagerholm@telenor.se. Skicka inte din cv via mail, dessa kommer inte att utvärderas.

Sista ansökningsdagen: vi utvärderar ansökningar löpande så sök idag
Placeringsort: Solna, Stockholm

Bra att känna till

Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.

Varaktighet, arbetstid
FULLTIME PERMANENT

Publiceringsdatum
2020-11-27

Ersättning
SALARY

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Telenor Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "J094858".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telenor Sverige AB (org.nr 556421-0309)

Jobbnummer
5464753

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB: