Har du ett stort intresse för IT?

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-11-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Har du ett stort intresse för IT?" (publicerad 2017-01-09) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Hos Bravura finns jobb både för dig med erfarenhet och för dig i början av karriären. Bravura hjälper företag över hela Sverige med bemanning och rekrytering inom tjänstemannaområdet. Vi särskiljer oss genom vårt stora engagemang och vår dedikation till att alltid hitta de smartaste lösningarna. Vi tror på att ständigt försöka förenkla och förbättra rekryteringsprocessen för alla parter genom att vara flexibla och snabba, men samtidigt erbjuda ett engagerat och personligt bemötande. På detta sätt kan vi garantera ett lyckat rekryteringsresultat för både företag och kandidat.


Publiceringsdatum
2016-11-23

Företaget
Snows uppdrag är att hindra organisationer från att betala för mycket för den programvara som de konsumerar, idag och i morgon. De hjälper organisationer att optimera mjukvarutillgänglighet, efterlevnad och kostnadsbesparingar genom leverans av onpremis och molnbaserade Software Asset Management-lösningar. Idag är Snow den största och mest framgångsrika SAM-utvecklaren med personal över hela världen. Under 2015 växte Snow Software med 90% och har stora planer på tillväxt även framöver.

Den här tjänsten är placerad på huvudkontoret i Stockholm där det idag arbetar 200 personer. Företagskulturen präglas engagerade och ambitiösa medarbetare som trivs med att gå till jobbet. Det är god gemenskap på företaget och det görs aktiviter tillsammans både under arbetsid men även efter. Varje år anordnas exempelvis en resa för hela företaget, för att fira framgång och bygga vidare på den härliga samanhållning som råder hos Snow Software.


Dina arbetsuppgifter
Analys och research av data från sina 6000 kunder världen över är grunden för företaget och där du kommer in i bilden. Tjänsten innebär att du kommer arbeta med ett av Snows viktigaste verktyg, SRS. Du kommer att analysera data för att därefter samla kunskap genom research om de program som hittas i kundernas miljöer. Vidare kommer du att driva projekt, testa och utbilda. Du har mycket kontakt med kollegor, tillverkare, partner och kunder runt om i världen och jobbar även med support gentemot dessa.


Kvalifikationer
• IT-utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom IT
• God erfarenhet av Windows
• God förståelse för hur applikationer installeras och körs
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, så väl i tal som skrift

Meriterande med erfarenhet inom:

• Licenshantering och olika licensformer
• Mjukvaruinventering
• Utbildning eller grundläggande erfarenhet av Linux/Unix
• Software Asset Management
• Kunskap inom hårdvaruinventering inklusive mobila enheter
• SKU-nummer

För att trivas i rollen är du initiativtagande och tycker att det är roligt att sätta dig in i nya saker. Du är självgående i ditt sätt att arbeta och är en doer som tar tag i uppgifter som läggs på ditt bord. Vidare är du en glädjespridare som trivs i en social miljö med många interna och externa kontakter. Då du kommer ingå i ett team på 16 personer är det även viktigt att du trivs med att arbeta i team och har en god samarbetsförmåga.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Övrig information:

Start: omgående/enligt ök.
Plats: Norrort
Lön: enligt ök.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT-support, IT, Servicedesk, helpdesk, 1st line support, Windows, Linux, Unix, engelska

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kajza Zellman Sjööblom kajza.zellman.sjooblom@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3177480

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: