Har du erfarenhet av Cash Management?
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Nu söker vi på Adecco Finance & Legal en person till vår kunds Cash Management avdelning på Lidingö
Publiceringsdatum2010-09-17Dina arbetsuppgifterDu kommer att agera backup för vår kunds Cash Manager, där dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara;
• Kontaktperson för kundfordringsfrågor, du kommer att ha kontakt med kundtjänst och backoffice i Polen
• Arrangera och boka manuella betalningar
• Förbättra och utveckla mallar för betalningar
• Likviditetsprognos för svenska företag
• Övervaka och hantera saldot på olika bankkonton
Du bör vara villig att utföra ganska enkla uppgifter och följa vissa rutiner men också ha kunskap och färdighet för att klara av mer avancerade finansrelaterade uppgifter och projekt.
ErfarenheterVi söker dig som har 3-5 års erfarenhet av cash management i Sverige. Du har universitetsexamen i ekonomi eller liknande samt har utmärkta kommunikationsfärdigheter och talar svenska och engelska. Vidare har du lätt för att ta in ny information, lär dig snabbt och du vill ständigt förbättra processer.
Dina personliga egenskaperDu är social, orädd och söker nya utmaningar.
Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher! Du tycker om att komma med idéer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra.
Vi erbjuder
Ett uppdrag spännande och utvecklande uppdrag på heltid med start omgående fram till 31 mars 2011. Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Konsultrollen kommer att ge dig massa ny erfarenhet, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät.
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta RA Elinor Eliasson på tel 08-598 983 04 eller
elinor.eliasson@adecco.seVälkommen att söka!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
AdressAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-100 500
Jobbnummer 734968
Observera att sista ansökningsdag har passerat.