Handledare i Stöd och Matchning Karlstad
ABC kraften / Personaltjänstemannajobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ABC kraften i Karlstad,
Grums,
Kil,
Kristinehamn,
Säffle eller i
hela Sverige ABC kraften är auktoriserade via Almega. Vi ser kraften hos varje individ. Varje person har en styrka och en inneboende kompetens att komma ut på arbetsmarknaden igen, eller kanske för första gången! Vi erbjuder utbildning, kompetenskartläggning och vägledning.
Handledare Stöd och matchning Karlstad
Tjänstens innehåll i huvudsak
Du kommer att möta personer som behöver stöd och matchning i sitt arbetssökande. Genom att lyfta fram personliga egenskaper bidrar du till personens framgång på arbetsmarknaden. Aktiva kontakter med arbetsgivare i närområdet är en viktig del i arbetet. Arbetet kräver samarbete med myndigheter, organisationer, företag och kollegor.
Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena;
Arbetsliv, organisation och personalarbete,
studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap,
arbetsterapeut- eller socionomutbildning Samt minst 2 års arbetslivserfarenhet på heltid under de senaste 5 åren.
Alternativt:
Minst 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst resultat Godkänt.
Samt
Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter.
- Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
Önskvärda meriter
Kunskap i ett eller flera språk så som arabiska, sorani, somaliska, dari, pashtu, persiska, tigrinja, romani, ryska, engelska, franska och spanska etc
B-körkort och bil då resor i tjänsten kan förekomma.
Personlig kompetens
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet förutsatt att de formella kompetenskraven uppfylls.
Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad, säljande och uthållig.
Din ansökan
Ansökan via vår hemsida
www.abckraften.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till aktuell tjänst och tryck på ansök-knappen. CV och personligt brev ska vara i Word eller PDF.
I ditt CV behöver det tydligt framgå hur du uppfyller de formella kompetenskraven. Startdatum och slutdatum för tjänster och utbildningar ska framgå med år och månad.
Information
Våra annonser kan ligga ute under längre perioder då vår verksamhet växer i deltagarantal vilket innebär att vi ofta söker nya medarbetare till våra befintliga uppdrag eller till kommande uppdrag hos oss.
Vänta inte med din ansökan då urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Frågor besvaras av regionansvarig: Sofia Myrén
Tfn: 0761-810 810
Mail:
Sofia.myren@abckraften.se Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag!
Varaktighet, arbetstid
1 -
Publiceringsdatum2016-12-05ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagABC kraften
AdressABC kraften
Fristadstorget 8A
63220 Eskilstuna
KontorsadressFristadstorget 8A
Jobbnummer 3196130
Observera att sista ansökningsdag har passerat.