Handledare
Borås Stad / Sjukvårdschefsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås Handledare
till Arbetslivsförvaltningen. Sista dag att ansöka är 2019-01-20.
(Ref nr 27:2018:31)
Arbetsplats:
Återbruk är organiserat under Arbetslivsförvaltningen, och erbjuder en individanpassad arbetsträning för vuxna personer i Borås Stad som står utanför den ordinarie arbetsmarknaden. Återbruk består av ett tjugotal olika verksamheter, där flera är miljöinriktade med utgångspunkten återanvändning och återvinning. Deltagarna har praktik alternativt arbetsmarknadsanställning i dessa verksamheter. Varje verksamhet har en handledare som leder deltagarna i deras arbete.
Återbruk ska nu utöka med ytterligare två verksamheter: Miljö och renhållning samt Sobacken och söker därför handledare till dessa nya områden.
Anställningsvillkor: Tjänsterna är tillsvidareanställningar på 100 procent av heltid. Tillträde omgående/enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2019-01-08Dina arbetsuppgifterSom handledare ska du praktiskt och pedagogiskt handleda deltagaren i olika arbetsuppgifter, i syfte att pröva och utveckla deltagarnas arbetsförmåga och färdigheter. Du har ansvar för deltagarens arbetsträning och medverkar vid deltagarens uppföljningssamtal med arbetsmarknadshandläggare.
Miljö och renhållning
Som handledare inom området miljö och renhållning kommer du tillsammans med deltagare i huvudsak sköta den källsorteringstjänst som Återbruk tillhandahåller, och vara en del av de Håll Sverige Rent-uppdrag samt övriga städuppdrag som vi utför.
Sobacken
Som handledare med placering på Sobacken kommer du i huvudsak att handleda deltagare som arbetar med att avemballera matförpackningar.
Då verksamheterna är under uppstart, finns det möjligheter för dig som handledare att vara med och utforma din verksamhet, inom ramen för uppdraget.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen som handledare ska du:
Ha minst gymnasieutbildning
Ha tidigare erfarenhet från att arbeta med personer som har psykisk och/eller fysisk ohälsa och funktionsnedsättningar
Ha erfarenhet av att leda gruppverksamhet
På ett pedagogiskt sätt kunna leda, informera och bemöta deltagare, med svenska som kommunikationsspråk
Förstå hur du kan anpassa arbetsuppgifter utifrån individens behov och förutsättningar
Ha ett professionellt bemötande och en förmåga att skapa förtroendefulla relationer
Ha ett strukturerat arbetssätt och lätt för att samarbeta
Inneha B-körkort, samt goda datakunskaper
Arbetet innebär att du ska kunna arbeta både självständigt och i team, flexibelt samt ansvarsfullt och ha ett eget driv i att se vad som ska göras. Du ska vara trygg i att hantera människor i olika situationer. Övriga språkkunskaper är meriterande.
Vi kommer att fästa stor vikt vid personliga egenskaper. Vi kommer att tillämpa löpande urval.
Upplysningar lämnas av enhetschef Frida Eriksson, 033-35 30 28. Fackliga företrädare nås genom Borås Stads växel, 033-35 70 00
Välkommen med din ansökan senast 2019-01-20.
Om Arbetslivsförvaltningen
Arbetslivsförvaltningen samlar Borås Stads arbetsmarknadsinsatser och försörjningsstöd. Förvaltningen har cirka 200 ordinarie anställda, samt ansvarar och finansierar mer än 600 personer anställda i arbetsmarknadsåtgärder. Förvaltningen innefattar försörjningsstöd, arbete med relationsvåld, Återbruk, Jobb Borås samt Boråsregionens Etableringscenter. Arbetslivsförvaltningen har även ett särskilt ansvarar för integrationsfrågor i Borås Stad samt nationella minoriteter, Finskt förvaltningsområde och Personliga ombud.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde omgående/enligt överenskommelse
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-20
Ange följande referens när du ansöker: 27:2018:31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBorås Stad
AdressBorås Stad
Arbetslivsförvaltningen
50180 Borås
KontorsadressSe vår hemsida
www.boras.se Jobbnummer 4542051
Observera att sista ansökningsdag har passerat.