Handläggare Till Överförmyndarnämnden
Höganäs kommun Kommunledningskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Höganäs
2015-11-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare Till Överförmyndarnämnden" (publicerad 2021-10-06) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Höganäs,
Bräcke,
Helsingborg,
Ängelholm,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Höganäs kommun Kommunledningskontoret i Höganäs Höganäs kommun jobbar efter devisen "från kol till diamant". Det vill säga, vi är bra - men vi vill bli ännu bättre! Vi söker dig som vill jobba i en engagerad kommun med stor framåtanda. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö i en gemytlig atmosfär.
Vill du vara med och slipa vår diamant?
På kommunledningskontoret blir du en central del av kommunens organisation och jobbar på eller nära avdelningar som personal, ekonomi, information, näringsliv och administration. Då organisationen är i en ständig rörelse och du befinner dig i närheten av rodret, kommer du aldrig ha en tråkig stund.
Publiceringsdatum2015-11-03ArbetsuppgifterDe övergripande målen för överförmyndarnämnden är att försäkra att de personer som har rätt till hjälp av en god man/förvaltare får denna hjälp, att snabbt, korrekt och rättssäkert utöva den myndighetsutövning, granskning, kontroll som lagstiftningen kräver samt att i övrigt, på ett professionellt sätt, utföra de arbetsuppgifter som ligger på varje kommuns överförmyndarverksamhet.
Som handläggare kommer du självständigt att handlägga ärenden som rör godmanskap och förvaltarskap. Stort fokus ligger på godmanskap för ensamkommande barn. Du kommer också att få ta aktiv del i nämndsadministrationen med till exempel kallelse, protokollskrivning med mera.
KvalifikationerVi söker företrädelsevis dig som har högskoleutbildning inom juridiskt, socialt, ekonomiskt eller annat samhällsvetenskapligt område. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med överförmyndarfrågor eller annan myndighetsutövning inom offentlig förvaltning. Arbetsgivaren kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Du är en ansvarsfull person med ett serviceinriktat förhållningssätt. Du är strukturerad och kan prioritera arbetet på ett effektivt och noggrant sätt. Du har en god analytisk förmåga och är bra på att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska ha förmåga att se lösningar och möjligheter och kunna arbeta med flera olika ärenden samtidigt. För att trivas hos överförmyndarnämnden i Höganäs ska du tycka om att ha med många olika människor att göra och känna respekt och godta människors olikheter. Du bör även vara bekväm med att arbetsuppgifterna och arbetsbelastningen varierar och kunna bidra till att ständigt förbättra verksamheten.
Välkommen med din ansökan!
Heltid. Dagtid, viss kvällstjänstgöring kan förekomma. Tidsbegränsad anställning 2 år, tillträde: snarast, enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att nödvändiga beslut fattas.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig at skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro på 0771-704 704.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-27
Ange följande referens när du ansöker: A514162
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartin Fransson, Kanslichef 042-33 75 23
FöretagHöganäs kommun Kommunledningskontoret
AdressHöganäs kommun Kommunledningskontoret
Centralgatan 20
26382 HÖGANÄS
KontorsadressCentralgatan 20 26382 Höganäs
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2510330
Observera att sista ansökningsdag har passerat.