Handläggare till Nova Utbildning, FoU & Affärsutveckling
Oskarshamns kommun, Nova / Administratörsjobb / Oskarshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Oskarshamn,
Mönsterås,
Högsby,
Hultsfred,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Oskarshamns kommun, Nova i Oskarshamn Välkommen att vara med och bygga samhället och göra det goda livet möjligt för Oskarshamns kommuns invånare!
Hos oss på Oskarshamns kommun får du möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Vi vill att våra medarbetare drivs av engagemang, respekt, samarbetsförmåga och en helhetssyn.
Oskarshamn har ett urstarkt näringsliv med energifokus, ett fantastiskt kust- och inland och ett rikt kultur- och fritidsliv.
Genom att erbjuda utbildning, forskning och affärsutveckling har Nova en viktig roll för att skapa tillväxt och utveckling i Oskarshamnsregionen. Nyckelordet är samverkan - mellan näringslivet, offentlig verksamhet och akademin. Nova är organiserat i tre verksamhetsområden:
• Nova Utbildning erbjuder längre och kortare utbildningar på eftergymnasial nivå.
• Nova FoU (forskning och utveckling) samordnar forskningsprojekt i samarbete med SKB.
• Atrinova Affärsutveckling AB fungerar som inkubator för nya företag och bygger upp en demonstrationsmiljö för innovationer inom energi och miljö.
Publiceringsdatum2016-02-17ArbetsuppgifterNova erbjuder högskoleprogram och kurser i samarbete med universitet och högskolor, samt yrkeshögskoleutbildningar i egen regi. Dessutom hjälper vi företag och offentlig verksamhet att ta fram verksamhetsanpassad utbildning. Vi erbjuder även öppna föreläsningar. Nu söker vi en utbildningshandläggare på 100 %. Tjänsten är en visstidsanställning på ett år, med möjlighet till förlängning. Tjänsten som utbildningshandläggare innebär att arbeta med drift och utveckling av olika projekt inom Nova. Exempel på arbetsuppgifter är att ha löpande kontakt med studenter, lärare och samarbetspartners, att delta i planering och samordning av utbildningsinsatser, tentamenshantering, förbereda möten och skriva protokoll, informationshantering, IT-support och annan service till studerande. Tjänsten kan i viss mån anpassas efter inriktning och erfarenhet.
KvalifikationerDu ska ha
• relevant eftergymnasial examen
• god samarbetsförmåga och ett konstruktivt förhållningssätt till arbetet
• god förmåga att självständigt och strukturerat planera och genomföra ditt arbete
• erfarenhet av självständigt administrativt arbete, gärna inom utbildnings-området
• mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• god datorvana och kunskaper i att hantera Office-paketet.
Det är meriterande om du även har
• utbildning och/eller erfarenhet inom något tekniskt område/bransch
• pedagogisk utbildning
• god kännedom om yrkeshögskolan som utbildningsform
• erfarenhet av arbete med IT/kommunikation
Eftersom arbetet som utbildningshandläggare är varierande och mångfacetterat, krävs att du är flexibel och klarar att arbeta med flera uppgifter parallellt. Initiativ- och serviceförmåga är viktigt, liksom förmåga att kunna skapa förtroendefulla relationer då arbetet innebär många kontakter. Därför fäster vi stor vikt vid personlig lämplighet. Se kvalifikationer.
ÖVRIGT
Vi har rökfri arbetstid.
Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal.
Ansökningar tas endast emot via offentligajobb.se
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % dagtid Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 2016-05-01 eller efter överenskommelse., upphör: 2017-04-30 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-20
Ange följande referens när du ansöker: A544428
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Lindberg Petersson, Verksamhetsledare 0491-764294
eva.lindberg.petersson@oskarshamn.seFacklig kontaktMona Ståhl 0491-88000
mona.stahl@oskarshamn.seFöretagOskarshamns kommun, Nova
AdressOskarshamns kommun, Nova
Box 706
57228 OSKARSHAMN
Kontorsadress57228
Jobbnummer 2676095
Observera att sista ansökningsdag har passerat.