Handläggare Till Myndigheten För Press, Radio Och Tv (mprt) I Stockholm
Novare Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm,
Botkyrka,
Nynäshamn,
Strängnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige Myndigheten för press, radio och tv arbetar för yttrandefrihet och mångfald på mediemarknaden, där flera röster kommer till tals och att konsumenten ska ha tillgång till ett brett och tillgängligt utbud i radio, tv och nyhetsmedier. MPRT är en relativt liten myndighet med drygt 40 anställda fördelade på fyra enheter - Ansökan, Tillsyn, Administration samt Kommunikation och omvärld. I och med att myndigheten är relativt liten, får du ta stort ansvar och har inflytande även i din roll som konsult. Arbetsgivare: Novare Bemanning
Har du en högskoleutbildning inom juridik eller statsvetenskap och vill arbeta med kvalificerad handläggning på myndighet? Myndigheten för press, radio och tv (MPRT) arbetar för yttrandefrihet och mångfald på mediemarknaden, med en vision om ett öppet, innehållsrikt och ansvarsfullt medielandskap.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu har vi en möjlighet för dig som vill arbeta med kvalificerad handläggning inom media. Myndigheten för press, radio och tv vill att flera röster kommer till tals och att konsumenten ska ha tillgång till ett brett och tillgängligt utbud i radio, tv och nyhetsmedier. Tjänsten innebär myndighetsutövning och kunskap om regler och praxis och förutsätter en god samhällsorientering och intresse i aktualiserade samhällsfrågor. Din analysförmåga samt förmåga att se helheter är av stor vikt, då du i denna roll behöver analysera olika underlag och ärenden. I den här rollen kommer du ha att ha många kontakter internt likväl som externt med allmänheten och medie- och distributionsföretag.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
bereda ärenden, skriva förslag till beslut och vara föredragande av ärenden internt och eventuellt även för granskningsnämnden och mediestödsnämnden
informera om regler och praxis, kommunicera med medie- och distributionsföretag samt med allmänheten
Krav för tjänsten
Högskoleutbildning inom juridik eller statsvetenskap
God datorvana, goda kunskaper inom MS Office eller likvärdigt är ett kompetenskrav.
Minst sex (6) månaders erfarenhet av liknande arbete inom handläggning
Tjänsten innebär självständigt arbete men också mycket samarbete med andra vilket förutsätter ett flexibelt, ansvarstagande och initiativrikt förhållningssätt. Tjänsten kräver aktuella och relevanta kunskaper kopplat till denna kravprofil.
Inom tjänsten förekommer kommunikation internt likväl som externt med allmänheten och medie- och distributionsföretag varför god förmåga att uttrycka sig mycket väl i tal och skrift är en förutsättning.
Tjänsten innebär myndighetsutövning och kunskap om regler och praxis. Tjänsten förutsätter samhällsorientering och intresse i aktualiserade samhällsfrågor.
Tjänsten innebär analysarbete varför analytisk förmåga och förmåga att se helheter är en förutsättning.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider och startar 2023-08-21 till och med 31 december 2023. Möjlighet till förlängning till och med sista juli 2024. Arbetet sker de första månaderna på kontoret (Hammarbybacken 31, Stockholm), därefter kan eventuellt arbete utföras på distans 2 dagar per vecka.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-08-05. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på
miranda.nilsson@novare.se.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.
Ersättning Månadslön - Fixed salary
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning618".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782),
https://novare.se/bemanning Arbetsplats Novare Bemanning
Jobbnummer 7977144
Observera att sista ansökningsdag har passerat.