Handläggare till Myndigheten för Arbetsmiljökunskap
Myndigheten för Arbetsmiljökunskap / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Myndigheten för Arbetsmiljökunskap i Gävle För att stärka det nationella och internationella arbetsmiljöarbetet med syfte att förebygga arbetsrelaterad ohälsa och att minska sjukfrånvaron har regeringen beslutat att inrätta Myndigheten för arbetsmiljökunskap. Den nya myndighetens uppdrag är att sammanställa och tillgängliggöra kunskap om arbetsmiljö för att stödja det praktiska arbetsmiljöarbetet på arbetsplatserna och bidra till ett hållbart arbetsliv. Uppdraget omfattar också att utvärdera genomförande och effekter av arbetsmiljöpolitiken, samt att arbeta med frågor kopplade till företagshälsovård.
Den nya myndigheten planerar att starta sin verksamhet den 1 juni 2018 med placering i Gävle.
Initialt kommer myndigheten att ha ca 20 medarbetare organiserade i enheterna Analys och projekt, Kommunikation samt Verksamhetsstöd. Generaldirektör utses av regeringen under våren 2018.
Ansvarsområden
Till Enheten för Analys och projekt söker vi en handläggare. Som handläggare deltar du i arbetet med analyser och projekt inom arbetsmiljöområdet. Du kommer medverka i Myndigheten för Arbetsmiljökunskaps insatser för nationell utveckling inom arbetsmiljöområdet.
I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att bearbeta och analysera statistik och ta fram rapporter som ligger till grund för myndighetens arbete. Du kommer att arbeta med uppföljning och administration, samt bistå i myndighetens analyser och projekt. Initialt kommer du att vara med och bygga upp myndigheten.
Publiceringsdatum2017-12-22KvalifikationerVi söker dig med akademisk utbildning, gärna inom arbetsmiljöområdet. Det är meriterande om du även har utbildning i statistik eller annat för arbetsuppgifterna relevant område.
Du har erfarenhet av praktiskt arbetsmiljöarbete i en organisation eller företag och är van att arbeta i projekt. Du har mycket god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och mycket goda kunskaper i engelska.
Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap om databashantering eller har erfarenhet som företagssköterska, arbetsmiljöingenjör eller motsvarande.
Dina personliga egenskaperSom person är du analytisk och resultatdriven. Du har social kompetens och god samarbetsförmåga. Rollen förutsätter att du kan arbeta självständigt och med ett strukturerat arbetssätt.
Ansökan och kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar Myndigheten för arbetsmiljökunskap med Experis.
Om du har frågor kring rekryteringen, vänligen kontakta rekryteringskonsult Sara Enebrink på telefonnummer 070-854 30 43
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kontakten med dig som söker ber vi att du skickar din ansökan via länken i denna annons senast 24 januari 2018. Vi tar inte emot ansökningar som kommer via e-post.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-24
Ange följande referens när du ansöker: 36096
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Enebrink
senebr@se.experis.com 708543043
FöretagMyndigheten för Arbetsmiljökunskap
AdressMyndigheten för Arbetsmiljökunskap
80320
80320 2180
KontorsadressNorra Kungsgatan 3
Jobbnummer 3871775
Observera att sista ansökningsdag har passerat.