Handläggare till IT-administrativa centret Gtb
Rikspolisstyrelsen / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rikspolisstyrelsen i Göteborg,
Jönköping,
Helsingborg,
Växjö,
Karlstad eller i
hela Sverige Handläggare till IT-Administrativa centret i Göteborg
Rikspolisstyrelsen, Polisens verksamhetsstöd (PVS), Polisväsendet IT-service (PVIT) söker handläggare till IT-Administrativa centret i Göteborg. Ref.nr 12/08. Ansökan senast den 4 februari 2008.
PVIT är en enhet under Polisens verksamhetsstöd, en ny avdelning vid Rikspolisstyrelsen. Polisens verksamhetsstöd ska verka som en renodlad leverantörsorganisation som arbetar utifrån beställningar från Rikspolisstyrelsens huvudkontor. Avdelningen ska leverera produkter och tjänster som stödjer polisens kärnverksamhet.
PVIT består av sektionerna Teknisk Infrastruktur, Applikationsdrift och IT-center, regionerna Syd, Väst, Öst, Stockholm, Mitt och Nord samt Enhetsstöd.
Region Väst ansvarar för IT-tekniken på polismyndigheterna i Västra Götaland och Hallands län samt för ett IT-administrativt Center, ITAC. På sektionen arbetar drygt 40 befattningshavare. Dessa är placerade i Göteborg och Halmstad.
ITAC är en rikstäckande funktion för, framför allt, hantering av behörigheter nationellt inom polisen. Funktionen startade sin verksamhet vid årsskiftet 2005/06. Till ITAC söker vi nu ytterligare en handläggare.
Publiceringsdatum2008-01-24Dina arbetsuppgifter• Ta emot beställningar i behörighetsärenden från olika polismyndigheter.
• Genomföra behörighetsförändringar i Polisens olika datasystem.
• Användaradministration i Novells NDS.
• Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.
Verksamheten på ITAC håller fortfarande på att byggas upp varför det finns stora möjligheter att påverka hur arbetet ska bedrivas.
KvalifikationerPolisens tekniska IT-miljö bygger idag på Novell, GroupWise och Windows XP. Arbetet bedrivs med stöd av olika IT-system, bland annat ARS ärendehanteringssystem varför du måste ha:
• Mycket god datorvana.
• Goda kunskaper i MS-Office.
Du måste också ha svenskt medborgarskap.
Vi värdesätter:
• Erfarenhet från liknande arbete.
• Kunskap om Novell.
• Kunskap om GroupWise.
• Kunskap om ARS ärendehanteringssystem.
Dina personliga egenskaperVi ställer höga krav på noggrannhet och sinne för administrativ ordning och reda. Arbetet innehåller mycket kontakter med myndighetsrepresentanter varför vi ställer höga krav på din sociala kompetens. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning inom samtliga områden. Vi sätter även värde på de kvaliteter som en etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Vid denna rekrytering kommer 6 månaders provanställning att tillämpas.
Vill du veta mer?
Närmare upplysningar om tjänsten kan lämnas av gruppchef Lisbeth Liljenberg, tfn 031-739 35 10 eller av regionchef Magnus Lenngerd, tfn 031-739 35 54.
Fackliga företrädare på Rikspolisstyrelsen; Dan Ekdahl SACO, tfn 08-401 99 91, Jeanette Isaksson-Lundroth ST-Polisväsende, mobil 070-2886158, Sofia Ask Polisförbundet, tfn 08-401 46 56, Gunilla Blom-Sjövall SEKO, mobil 0708-669787.
Välkommen med din ansökan (brev och CV), märkt med ref.nr 12/08. Ansökan sänds med e-post till
ansokningar.rps@polisen.se eller skickas till Rikspolisstyrelsen, Registratorskontoret, Box 12256, 102 26 Stockholm.
Din ansökan ska ha inkommit till Rikspolisstyrelsen den 4 februari 2008.
Anställningstyp/arbetstiderHeltid/Tillsvidare med 6 månaders provanställning
ErsättningMånadslön/Fast lön
KontaktLisbeth Liljenberg, 031-739 35 10, Gruppchef
Magnus Lenngerd, 031-739 35 54, Regionchef
Så ansöker duSista ansökningsdag 2008-02-04
Ange följande referens när du ansöker: Ref.nr: 12/08
Vi tar emot ansökan via epost:
ansokningar.rps@polisen.seFöretagRikspolisstyrelsen
Box 12256
10226 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08- 401 97 59
Jobbnummer 108984
Observera att sista ansökningsdag har passerat.