Handläggare till Diakonirådet
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clockwork Bemanning & Rekrytering AB i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-05-31Om företagetGävle Diakoniförening, bildad 1919, har en mottagning kallad Diakonirådet. Föreningens huvuduppdrag är att stötta ekonomiskt behövande till livets basbehov.
På mottagningen är tre personer anställda, verksamhetsansvarig/chef, handläggare och ekonom. Ett litet team som jobbar tight och hjälper/samverkar med varandra. Arbetstiden är förlagd på mottagningen. Vår arbetsmiljö präglas av våra grundvärderingar: medmänsklighet, engagemang och ansvar. Läs gärna mer på
www.diakoniforeningen.seArbetsuppgifterGävle Diakoniförening söker dig som vill jobba i ett meningsfullt sammanhang!
I rollen som handläggare hos oss kommer du att arbeta med att ha enskilda samtal med mottagningens besökare och handlägga ärenden som innefattar kontakter med myndigheter m.fl. Rollen innebär att du har en rådgivande funktion och du kommer bland annat att ge information om hushållsekonomi och påvisa valmöjligheter personen har för att påverka sin ekonomi. Du kommer att vara behjälplig i att göra ansökningar/överklaganden gällande bla försörjningsstöd och Försäkringskassan. Du håller dig uppdaterad gällande socioekonomiska frågor lokalt/nationellt. Utöver detta har du hand om en del statistik, vara ekonomen behjälplig med lättare uppgifter och hjälpa till med andra vanligt förekommande uppgifter på mottagningen. Tjänsten är på 75% men kan eventuellt utökas.
ProfilVi söker dig som har en relevant utbildning (tex diakon, socionom eller beteendevetare) med flera års erfarenhet. Det ska kännas stimulerande och värdefullt för dig att arbeta i en kristen organisation. Arbetet kräver att du är empatisk och vill hjälpa människor i vår målgrupp (dvs ekonomiskt utsatta som många gånger lever i svåra sociala förhållanden). Vi vill att du är lyhörd, initiativrik och har hög social kompetens. Genom din kommunikativa förmåga har du lätt att skapa förtroende hos andra. Meriterande är att känna till regelverk inom Arbetsförmedlingen, Socialtjänsten och Försäkringskassan samt erfarenhet av kris/stödsamtal. Du behärskar svenska språket i både tal och skrift. Flerspråkighet är ett plus.
Du behöver självständigt kunna arbeta och organisera ditt arbete efter verksamhetens behov. Du är trygg, positiv och ansvarstagande med en prestigelös och lösningsorienterad inställning. Som person är du pålitlig och arbetar målmedvetet för föreningens bästa. Du ingår i ett team som ställer upp för varandra och hjälps åt för att mottagningen ska vara en bra miljö för både anställda och besökare. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete i ett sammanhang där du, tillsammans med dina kollegor arbetar för att hjälpa ekonomiskt utsatta människor. Vidare erbjuder vi friskvård på arbetstid och friskvårdsbidrag. Vi arbetar aktivt för att tillhandahålla en säker och trygg miljö för våra medarbetare.
Så ansöker duKänner du igen dig i ovanstående? Sök till tjänsten redan idag. Urval sker löpande med sista ansökningsdag den 17 juni 2024. I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Clockwork rekrytering, har du frågor gällande tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Pernilla Antonsson på 073-351 27 31 eller till
pernilla.antonsson@clwork.seVarmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15912".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Clockwork Bemanning & Rekrytering AB (org.nr 556913-7325),
http://www.clockworkpersonal.se Arbetsplats Clockwork Inhouse services AB
Kontakt Pernilla Antonsson
+46 73 351 27 31 Jobbnummer 8721350
Observera att sista ansökningsdag har passerat.