Handläggare till biståndsenheten
Ovanåkers Kommun / Administratörsjobb / Ovanåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ovanåker,
Hofors,
Sandviken,
Hedemora,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ovanåkers Kommun i Ovanåker Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp.
Vi som arbetar inom socialförvaltningen tycker om att ge människor som är i behov av vår stöd och hjälp en trygg och fungerande vardag.
Publiceringsdatum2021-09-01BeskrivningSocialförvaltningen söker en handläggare till biståndsenheten
Dina arbetsuppgifterSom handläggare på biståndsenheten arbetar du utifrån socialtjänstlagen, SoL och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS med att informera, utreda, bedöma behov, fatta beslut, följa upp och ompröva beslut.
I arbetet ingår även att göra hembesök och att planera för en trygg utskrivningsprocess från sjukhus.
Implementering av utredningsmodellen IBIC, individens behov i centrum pågår och är den primära utredningsmodellen vad avser handläggning av SoL-ärenden.
Som handläggare på biståndsenheten får du möjlighet att arbeta i liten organisation med gott arbetsklimat och korta beslutsvägar, där du arbetar nära dina kollegor, chefer och samarbetspartners. Du kommer ingå i en positiv grupp av erfarna och professionella handläggare med ett gott samarbetsklimat. Vi är en liten organisation med stora möjligheter och vi ser den lilla arbetsgruppen som någonting unikt, positivt och gynnsamt när det gäller resultat, arbetsmiljö, utveckling och trivsel.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomutbildning eller annan akademisk utbildning som vi bedömer som likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet av handläggning/myndighetsutövning och besitter goda kunskaper inom aktuell lagstiftning.
Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av handläggning/myndighetsutövning. Det är dessutom meriterande om du har tidigare erfarenhet av biståndshandläggning av SoL och eller LSS- ärenden samt att du har vana av att arbeta i verksamhetssystemet Life Care.
Vi söker dig som är positivt inställd till att utveckla såväl dig själv som den verksamhet du arbetar i och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där samarbetsförmåga, flexibilitet och god organisationsförmåga är viktiga egenskaper.
AnställningsvillkorKörkort klass B - Bil
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan därför tillsättas före det som angetts som sista ansökningsdatum.
Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.
Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.
Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!
Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Varaktighet, arbetstid
40 timmar/vecka. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOvanåkers kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/91".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ovanåkers kommun (org.nr 212000-2304)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 5935766
Observera att sista ansökningsdag har passerat.