Handläggare till Backoffice i Göteborg
Lindorff / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindorff i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Om Lindorff
Lindorff, som startade sin verksamhet redan 1898, är idag en europeisk fulltjänstleverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff erbjuder informationstjänster, betaltjänster, faktureringstjänster, inkassotjänster och köp av avskrivna fordringar.
Lindorff är särskilt framstående inom finansindustrin där vi har en ledande ställning i Europa. Lindorff har ca 4 100 anställda i 13 länder med huvudkontor i Oslo, Norge. Företagets nettointäkter uppgick 2015 till 534 miljoner euro (2014: 475 miljoner euro).
Lindorff är majoritetsägt av Nordic Capital Fund VIII.
www.lindorff.se Är du en fena på administration som söker nya utmaningar? Trivs du på en arbetsplats som präglas av glädje, resultatfokus och en vilja att få jobbet gjort! Vill du arbeta på och utvecklas inom ett av Göteborgs trevligaste företag? Då har vi tjänsten för dig!
Beskrivning av rollen
Lindorffs backofficeavdelning beskrivs internt som ryggraden i företagets operativa verksamhet. Avdelningen ansvarar för reception, administrativ handläggning och intern service med fokus på kvalitet och effektivitet för att uppnå såväl kund- som gäldenärsnöjdhet. Du rapporterar till teamets teamledare och även till avdelningschefen i vissa förekommande fall.
Arbetetet innefattar förekommande administrativa uppgifter på avdelningen, som exempelvis:
• Hantering av skuldbrev
• Scanning av dokument
• Administrativ del av skuldsaneringsarbetet
• Hantering av utgående post, bland annat denuntiationer
• Hantering av åtgärdslistor
Vem vi söker
Vi söker dig som har några års erfarenhet av kvalificerade administrativa uppgifter. Du är en doer som får saker ur händerna. Du trivs som bäst när du kan arbeta noggrant, effektivt och få göra ett gott arbete. Du behöver vara en van datoranvändare som kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Tidigare erfarenhet från inkassoverksamhet är meriterande. Vi värderar även om du arbetat i systemet Nova högt.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du är en ansvarstagande person som är kvalitetsmedveten, noggrann och trivs med att arbeta mot tydliga mål och i ett högt tempo. Du ser service som ett naturligt sätt att vara och du trivs på en arbetsplats där det är ett öppet och tillåtande klimat. En positiv inställning och ett engagemang i ditt dagliga arbete är viktiga egenskaper.
Publiceringsdatum2016-11-09Så ansöker duLåter tjänsten intressant och passande för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Rekryteringsprocessen påbörjas omgående och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Har du frågor kring tjänsten , kontakta Henrik Borg, avdelningschef på Backoffice på 0732-74 80 45.
Ansök nedan och glöm inte att skicka med ett CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är den 20 november.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLindorff
AdressLindorff
Kungsgatan 57A
11122 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 57A
Jobbnummer 3151172
Observera att sista ansökningsdag har passerat.