Handläggare/Systemförvaltare
Marks kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Mark
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Mark,
Härnösand,
Timrå,
Sundsvall,
Kramfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Marks kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen i Mark,
Mölndal eller i
hela Sverige Mark är en attraktiv kommun med flera små och medelstora orter som alla präglas av gemenskap. Här värnar vi om varandra och vår livskvalitet. Strax utanför storstaden lever vi i harmoni med naturen.
Kinna är vårt administrativa och kommersiella centrum. Kommunen har 34 000 invånare och hos oss arbetar cirka 3 100 personer. Det innebär att Mark är en medelstor kommun med Borås, Göteborg och Varberg på bekvämt pendlingsavstånd. De tider då de flesta börjar och slutar sitt arbete för dagen går täta buss- och tågturer.
Här är det läge för det goda livet!
Läs mer om kommunen på
www.mark.seBarn- och utbildningsnämnden har ansvaret för verksamheterna förskola till vuxenutbildning. På barn- och utbildningsförvaltningens kansli arbetar förvaltningsledning och central administration, för närvarande 17 personer. Vi strävar efter att arbeta i team för att öka kompetens och delaktighet.
Vår vision är att bli en ledande skolkommun där verksamheten kännetecknas av höga förväntningar och ett inkluderade synsätt där alla stimuleras att nå så långt som möjligt i sin utveckling.
Publiceringsdatum2014-12-10ArbetsuppgifterDet centrala kansliets uppgift är att stödja chefer och den politiska nämnden i sitt arbete, genom att skapa och underhålla rutiner, förvalta system, informera och följa upp. Vi ansvarar för kommunens hela utbildningsverksamhet.
Idag finns följande arbetsuppgifter, områden, på kansliet som söker nya ansvariga:
• Samordning av lärarstuderandes praktik (VFU)
• Kvalitetssäkring och inlämning av uppgifter till centrala myndigheter som statistiska centralbyrån (SCB) och skolverket.
• Systemförvaltare t ex för skolplattform och Novaschem
• Förvaltningens kravställare mot IT-enheten
• Producera och publicera information på mark.se
• Samordning skolskjutsar
• Utredningsuppdrag
• Administration av fortbildning
KvalifikationerVi söker dig som har lämplig högskoleutbildning eller annan utbildning som tillsammans med erfarenhet inom arbetsområdet bedöms likvärdig.
Arbetet kräver mycket goda kunskaper i Officeprogrammen samt att du är strukturerad, analytisk och har god kommunikativ förmåga. Du behöver ha ett genuint intresse för och erfarenhet av utbildningsfrågor och en fallenhet för att se möjligheter för att utveckla både ditt eget arbete och verksamheten. För att lyckas i uppdraget skall du vara initiativrik, självgående samt ha vilja och förmåga att samarbeta.
ÖVRIGT
Ange i din ansökan vilka av arbetsuppgifterna som intresserar dig mest och varför just du skulle göra ett bra arbete hos oss.
Tjänsten annonseras under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Marks kommun som arbetsgivare ska främja lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Marks kommun har upphandlade avtal.
Arbetstider och omfattningHeltid / deltid. Ca 75-100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse, upphör: Två tjänster är tillsvidare och en är tidsbegränsad t o m 2015-07-31.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-01
Ange följande referens när du ansöker: A438366
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Ilhage, Enhetschef/Nämndsekreterare 0320-21 73 42
Facklig kontaktFackliga företrädare nås via kommunens växel 0320-21 70 00
FöretagMarks kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen
AdressMarks kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen
Marks kommun
51180 KINNA
KontorsadressBoråsvägen 40 51180 KINNA
Jobbnummer 2097559
Observera att sista ansökningsdag har passerat.