Handläggare som vill granska och registrera ansökningar till Ume
Kronofogdemyndigheten / Företagsekonomjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Umeå,
Örnsköldsvik,
Skellefteå,
Härnösand,
Luleå eller i
hela Sverige Vi ser möjligheter, gör du?
Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.
Den här tjänsten är placerad på enheten för inregistrering och rättelser. I den här verksamheten ansvarar vi för att ta emot, registrera och pröva ärenden. Vi arbetar även med att rätta felaktiga uppgifter i våra verksamhetsdatabaser.
Ditt nya jobb
Ditt nya jobb innebär att du hanterar ärenden som kommer in till myndigheten. Du registrerar, kontrolläser, redovisar och arkiverar ansökningar som rör en skuldsatt persons tillgångar och möjlighet att betala.
Som handläggare har du olika administrativa arbetsuppgifter. Du granskar handlingar och bedömer om det finns förutsättningar att utmäta och sälja tillgångar. Du administrerar skadeståndsärenden och utför arkivarbete. Arbetet innebär också kontakter med myndighetens ingivare och deras ombud.
Vi arbetar teambaserat. Det innebär att du tillhör en grupp som tillsammans ansvarar för resultat, planering och fördelning av arbetet.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Publiceringsdatum2018-10-31BakgrundVi söker dig som
• avslutad treårig gymnasieutbildning med grundläggande behörighet till högskola och universitet
• minst ett års arbetslivserfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren, till exempel registrering, granskning, arkivering eller diarieföring
• goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• goda datorkunskaper.
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
• Som handläggare är det är viktigt att du arbetar metodiskt och strukturerat. Det innebär att du kan planera, ta initiativ, fatta beslut och självständigt driva arbetet framåt.
• Du är noggrann och stimuleras samtidigt av att arbeta i ett högt tempo.
• Många av de frågor och samtal som du får är från människor som befinner sig i en utsatt livssituation. Du behöver kunna sätta dig in i andras situation, uppträda förtroendeingivande och visa ett gott omdöme.
• Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Därför vill vi att du gillar förändringar och bidrar till effektiva lösningar.
• Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren.
• Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
Information
2 tillsvidareanställningar.
Anställningen inleds med en provanställning på sex månader.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Kristin Schefström, teamchef 010-578 42 07
Alexandra Fredin, HR-konsult 010-574 74 60
Ann-Marie Asp, facklig kontaktperson ST 010-5723692
Per Swedberg, Facklig kontaktperson Saco 010-577 59 17
FöretagKronofogdemyndigheten
AdressKronofogdemyndigheten
Kylgränd 6B
90620 Umeå
KontorsadressKylgränd 6B
Jobbnummer 4431980
Observera att sista ansökningsdag har passerat.