Handläggare skolskjuts till utbildningsförvaltningen
Stockholms stad, Planeringsenhet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
2015-12-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare skolskjuts till utbildningsförvaltningen" (publicerad 2016-01-22) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stad, Planeringsenhet i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Utbildningsförvaltningen ansvarar för stadens skolväsende och driften av skolverksamheten i egen regi. Du kommer att ha din anställning inom avdelningen för ekonomi och styrning vid Planeringsenheten. Planeringsenheten ansvarar bland annat för handläggning av ansökningar om skolskjuts till fristående och interkommunala skolor samt utbetalning av ersättning till skolskjutsutförararna. Uppdraget är en tillfällig förstärkning i samband med ansökningsperioden och du kommer att ingå i en arbetsgrupp inom enheten med två ordinarie medarbetare.
Publiceringsdatum2015-12-23ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta med handläggning av skolskjuts. Det innebär att du ska bereda ett beslutsunderlag utifrån anvisningar och kontrollera uppgifterna i ansökningarna mot register och andra relevanta instanster.
Du kommer även att svara på frågor från vårdnadshavarna om skolskjuts och ha kontakt med skolskjutsutförararna. Vi har bestämda telefontider i gruppen.
I uppdraget ingår också att hjälpa till med fakturahantering. Arbetet sker ibland under tidspress.
KvalifikationerVi söker dig som har en avslutad gymnasial utbildning. Om du även har studerat på högskolenivå är detta meriterande.
Vi tror att du har erfarenhet av ärendehandläggning eller utredning inom offentlig verksamhet. Din erfarenhet innefattar hela handläggnings-/utredningsprocessen från ansökan till beslut. Erfarenhet av att ha haft många interna och externa kontakter är en förutsättning för att lyckas i arbetet.
Ytterligare erfarenhet som anses meriterande är arbete med ekonomiadministration.
Vi söker dig som arbetar självständigt, är samarbetsvillig och serviceinriktad. Du arbetar noggrant, strukturerat och kvalitetsmedvetet.
Då du kommer att formulera beslut samt svara på frågor via telefon och mail är din kommunikativa förmåga samt din förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift viktiga förutsättningar för att klara av arbetet.
Som person är du lugn och stabil. Vi lägger stor vikt vid personlig mognad.
ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Vill du höra mer om oss som arbetsgivare? Läs gärna mer på:
http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/ staden som arbetsgivare
https://www.linkedin.com/company/stockholms-stad staden på linkedin
Vi har tagit ställning till val av rekryteringskanaler och använder oss endast av upphandlade leverantörer. All kontakt från annons- och rekryteringssäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. . Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-02-29 ., upphör: 2016-09-16 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-11
Ange följande referens när du ansöker: A38305
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPouneh Sahlin, Nås från 7/1-16, PA-Konsult 08-508 11 724
pouneh.sahlin@stockholm.seAriane Andersson, Enhetschef
ariane.andersson@stockholm.seFacklig kontaktBehiye Arikan, VISION 0761-24 07 82
Tibor Muhi, SACO 0700 90 44 48
FöretagStockholms stad, Planeringsenhet
AdressStockholms stad, Planeringsenhet
Box 22049
10422 Stockholm
KontorsadressHantverkargatan 2F 10422 Stockholm
Jobbnummer 2591676
Observera att sista ansökningsdag har passerat.