Handläggare skadehantering
Göteborgs kommun / Bankjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Göteborg är mitt uppe i ett stort stadsutvecklingssprång. Vår stad växer varje år och har ambitioner att fortsätta växa som regionens kärna. Trafikkontoret har en central roll i utvecklingen av staden, men också att förvalta den befintliga staden. Idag är vi ca 500 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och verksamma. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en stad för alla.
Publiceringsdatum2022-02-15ArbetsuppgifterNu söker vi en handläggare med inriktning mot skadehantering, till enheten Gata Spår! Enheten Gata och Spår sköter om och utvecklar stadens befintliga och framtida anläggningar. Vi hanterar drift och underhåll av gator och vägar gång- och cykelbanor, upphandlar entreprenader, jour och beredskap, trafikskador. Vidare ansvarar vi för vinter- och barmarksrenhållning. Inom Spår ansvarar vi för Göteborgs Stad och Mölndals Stads spårinnehav. Totalt sett är vi ca. 20 medarbetare inom enheten Gata Spår.
Arbetet som handläggare av skadehantering innebär hantering av återkrav för trafikskadade anläggningar på trafikkontorets ytor oavsett enhet.
Arbetet innebär också att driva ärenden rörande skadegörelse samt kravställning till vållande. Handläggningen innebär exempelvis kontakter med polis för trafikskador, skadegörelse, påföljder och ersättningskrav.
I rollen ingår attest för schaktåterställningar i Nystart och att besvara frågor kopplade till fakturering/ fakturor/ viteshantering i Nystart. Du deltar i utveckling kring process och systemstöd av den administrativa hanteringen av schaktåterställningarna.
Du kommer som handläggare för skadehantering vara delaktig i att utveckla process och systemstöd för hanteringen av trafikskador. Vidare innebär arbetet att du stöttar interna parter i ärendehanteringen för enheten Gata.
KvalifikationerVi söker dig som har lägst gymnasiekompetens, gärna med inriktning mot ekonomi och administration.
För uppdraget krävs det att du har erfarenhet av arbete med skadereglering, försäkringsärenden eller trafikskador. Det är meriterande om du har erfarenhet av administration som exempelvis hantering av fakturor och attester. För att passa i uppdraget behöver du ha ett gott sinne för ordning och reda.
Arbetet innebär flertalet kontakter; med kunder, kontaktcenter, försäkringsbolag och trafikförsäkringsföreningar. Det är därför väsentligt att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och trivs i en kundorienterad roll.
Arbetet kräver att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
Det är också viktigt att du är bekväm med att agera på egen hand kan arbeta självständigt inom ditt uppdrag.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval och intervjuer.
Övrig informationVi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper.
Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. För en del av våra rekryteringar tillämpar vi testning som en del av vårt urvalsarbete. Mer information gällande testning får du om du går vidare i processen.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/trafikkontoret-goteborgs-stad/Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "00047/22".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Trafikkontoret
Kontakt Enhetschef
Helga Valdimarsdottir
031-368 26 51 Jobbnummer 6343726
Observera att sista ansökningsdag har passerat.