Handläggare rekrytering och kommunikation med röstmottagare
Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Publiceringsdatum2021-03-08BeskrivningValnämnden är en obligatorisk nämnd med eget kansli som svarar för planering och genomförande av allmänna val, val till Europaparlamentet och eventuella folkomröstningar.
Valnämnden ansvarar för det praktiska genomförandet av valen. Det innebär att kansliet bland annat svarar för att utrusta och bemanna lokalerna röstning, hantera förtidsrösterna och sköta den preliminära sammanräkningen av rösterna. Det kommer vid allmänna valen 2022 att finnas drygt 600 vallokaler och omkring 50 lokaler för förtidsröstning i Stockholm. Ungefär 6 000 personer är engagerade i samband med val i Stockholms stad.
Valnämndens kansli leder och samordnar verksamheten. Den fasta bemanningen på kansliet är fyra personer men inför valår utökas personalen med tillfälligt anställda.
Valnämnden söker nu handläggare för förberedelser av de allmänna valen 2022.
Dina arbetsuppgifterInför varje val rekryterar valnämnden ett stort antal röstmottagare. I arbetet ingår att rekryterar och bemanna vallokalerna med röstmottagare. Många av dessa är röstmottagare som har arbetat vid tidigare val, men det behövs också rekryteras många nya. Utöver röstmottagare ska det rekryteras personer till andra funktioner som till exempel mottagningen på valkvällen och valnämndens preliminära rösträkning.
Kommunikationen med röstmottagarna är omfattande och valnämnden får många frågor. Du kommer att ha ett särskilt ansvar för att utveckla och förbättra kansliets kommunikation med röstmottagarna.
Arbetet innebär omfattande externa kontakter per telefon och e-post samt registreringsarbete och övrig administration.
Beroende på tidigare erfarenheter och kompetens fördelas även andra arbetsuppgifter mellan kansliets personal.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning eller annan relevant utbildning, gärna med inriktning på kommunikation och/eller samhällsvetenskap. Alternativt har du arbetat med rekrytering och/eller kommunikation. Du har god kännedom om valorganisationen eller har arbetat som röstmottagare.
Det är meriterande om du har lokal kännedom om den kommunala organisationen och arbetssätt samt om du har erfarenhet av att ha arbetat i projekt. Har du även arbetat med att formulera texter och budskap för digitala kanaler till exempel webb och intranät, samt att utforma Power Point-presentationer och annat informationsmaterial är det meriterande.
Du måste vara strukturerad men samtidigt tycka det är roligt att ha det som man kallar "många bollar i luften". Då uppdraget innebär kontakter med mycket olika människor behöver du vara flexibel när det går och tydlig när det behövs.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetet kräver att du är en prestigelös person och har lätt för att samarbeta. Eftersom arbetet stundom sker under stor tidspress och kräver snabba omprioriteringar är du en person som har hög arbetskapacitet och trivs med att tidvis arbeta under stress.
Övrig informationTidsbegränsad anställning till och med 2022-10-31.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: 2021-08-23 Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/788".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad
Jobbnummer 5613562
Observera att sista ansökningsdag har passerat.