Handläggare/processledare till Digitaliseringsavdelningen
Post- och Telestyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm,
Haninge,
Malmö,
Kiruna eller i
hela Sverige Vill du anta utmaningen att utveckla och förnya PTS innovationsstöd i syfte att förbättra förutsättningarna för digital delaktighet?
PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete som du kan läsa mer om på vår webbplats.
Till Digitaliseringsavdelningen söker vi nu en handläggare/processledare till enheten för digital delaktighet.
Vad ska jag arbeta med?
Arbetsuppgifterna är att arbeta med enhetens uppdrag inom området digitalisering, elektronisk kommunikation och post för personer med funktionsnedsättning och andra grupper med särskilda behov som t.ex. äldre personer och nyanlända med låg it-vana. Enhetens inriktning i arbetet består i att kartlägga och skaffa sig kunskaper om behov och hinder, upphandla samhällsviktiga tjänster, finansiera utvecklingsprojekt samt ge vägledning och kunskapsstöd till andra organisationer.
Enheten har hand om PTS innovationstävling som genomför regelbundna utlysningar för att finansiera utvecklingsprojekt inom användbarhet, tillgänglighet och mångfald inom digitalisering. Läs mer om tävlingen och utbildningsprojekten på
https://pts.se/sv/bransch/internet/anvandbarhet-och-tillganglighet/finansiering-av-utvecklingprojekt-och-innovatiova-lasningar/Arbetsuppgifterna för den handläggare/processledare vi nu söker är huvudsakligen att:
• leda och samordna arbetet med innovationstävlingen samt utlysningarna om utbildningsprojekt
• följa upp, utvärdera och utveckla innovationstävlingen och utlysningarna
• löpande följa upp projekt som finansierats genom innovationstävlingen samt utbildningsprojekt
• löpande kommunicera resultat, såväl internt som externt, i samverkan med PTS kommunikationsavdelning
• genomföra utredningar och skriva rapporter
• administrera och hugga i där det behövs (teamet är litet)
Vem söker vi?
Vi söker dig med:
• högskoleutbildning inom teknik, statsvetenskap, ekonomi, juridik eller liknande, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade genom gedigen arbetslivserfarenhet
• erfarenhet som projektledare, processledare eller motsvarande
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Meriterande är:
• erfarenhet av produkt-/tjänsteutveckling
• förståelse för marknadsaktörers förutsättningar, t.ex. förvärvad genom arbete i privat sektor
• erfarenhet av att samverka mellan myndigheter, företag och/eller andra organisationer
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen krävs att du är strukturerad, ansvarstagande och resultatinriktad. Du är också prestigelös, kommunikativ och har mycket god samarbetsförmåga.
Var på PTS ska jag jobba?
Digitaliseringsavdelningen samlar PTS arbete kring digitalisering, digital delaktighet, konsumenträttigheter, bredbandsutbyggnad och post.
Enheten för digital delaktighet arbetar för att genomföra den svenska funktionshinderspolitiken inom digitalisering. Enheten verkar för att öka tillgängligheten i digitala tjänster och kommunikationstjänster, dels genom upphandling och finansiering med statsstödsmedel, dels genom främjandeinsatser som samverkan med andra aktörer, konferensarrangemang och deltagande i internationell standardisering.
Hur är det att jobba på PTS?
Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Vi har intressanta och utvecklande arbetsuppgifter och tillgång till kompetensutveckling för alla. Friskvård ingår i arbetstiden och vi värdesätter en god balans mellan arbete och fritid.
Om anställningen
Tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning.
Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan senast den 15 april 2020. Dnr. 20-3264.
För mer information kontakta enhetschef Andreas Richter på tel. 08-678 58 53 eller HR-specialist Linn Arnewing på tel. 08-678 57 01.
Fackliga kontaktpersoner nås på
saco@pts.se och
st@pts.se.
Såhär registrerar PTS dina personuppgifter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2020-04-02ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPost- och Telestyrelsen
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Post- och Telestyrelsen (org.nr 202100-4359),
http://www.pts.se Arbetsplats Post- och telestyrelsen
Jobbnummer 5176987
Observera att sista ansökningsdag har passerat.