Handläggare med inriktning en förbättrad förlossningsvård och insatser för
Sveriges Kommuner Och Regioner / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Kommuner Och Regioner i Stockholm Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) är en medlems- och arbetsgivarorganisation för Sveriges kommuner och regioner. Genom kunskap, råd och service till våra medlemmar stärker vi dem i deras uppdrag att utveckla välfärden för alla medborgare. Vi är en mötesplats för kommuner och regioner och tillsammans utvecklar vi demokrati och välfärd utifrån medborgarnas behov i hela landet. SKR:s vision tar sikte på att det framgångsrika Sverige skapas lokalt. Vi påverkar regering, riksdag och EU genom att ge förslag på hur vi bäst utvecklar demokrati och välfärd.
SKR har ca 500 medarbetare och kontoret är placerat vid Slussen i Stockholm. Som medarbetare på SKR har du flexibilitet att arbeta delvis på kontoret och delvis från annan plats, med utgångspunkt i verksamhetens behov. Hos oss finns möjligheter för dig som vill förändra, förnya och förbättra.
Uppdraget för sektionen för hälso- och sjukvård är att skapa goda förutsättningar för att stötta utvecklingen av svensk hälso- och sjukvård. Sektionen gör det genom att stötta regioner och kommuner med intressebevakning, verksamhetsutveckling samt rådgivning och service. Sektionen bereder ärenden inom sitt ansvarsområde för SKR:s styrelse, Sjukvårdsdelegationen och Beredningen för primärvård- och äldreomsorg.
Genom strategisk och proaktiv intressebevakning på nationell nivå bidrar sektionen till SKR:s medlemmars förutsättningar att klara sina uppgifter och vidareutveckla sina verksamheter. Sektionen svarar för löpande dialog, samverkan, strategiska samarbeten, förhandlingar och överenskommelser med staten (regering, regeringskansliet, statliga myndigheter och utredningar) och andra nyckelintressenter inom sitt verksamhetsområde. En stärkt och utvecklad strategisk samverkan med staten och andra nyckelintressenter är en viktig uppgift.
Publiceringsdatum2022-11-11ArbetsuppgifterDu ingår i ett team inom ramen för en överenskommelse med regeringen om en förbättrad förlossningsvård och insatser för kvinnors hälsa.
Du arbetar med att självständigt analysera fakta, ta fram förslag, planera och följa upp, ofta i ett högt tempo. Det kan till exempel röra sig om att ta fram underlag och förslag till politiker, ledning samt till våra medlemmar. Det kan också röra sig om att ingå i olika samarbeten med myndigheter, andra avdelningar/sektioner på SKR.
KvalifikationerVi söker dig som har en för tjänsten relevant akademisk utbildning och erfarenhet och/eller utbildning inom hälso- och sjukvårdsområdet. Du har goda kunskaper och erfarenhet från att arbeta med analys och utredningsarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att driva projekt och teamarbete.
Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap om förbättringsarbete.
Du har erfarenhet från att självständigt leda arbetet framåt enligt uppställda mål.
För att trivas i rollen behöver du vara mål- och resultatorienterad. Dessutom vara en kreativ person som tar initiativ till aktiviteter som leder till goda resultat. Du har en god samarbetsförmåga, tycker om att ha många kontaktytor. Som person är du trygg och uthållig i ditt arbetssätt.
Du har god analytisk förmåga och kan uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSVERIGES KOMMUNER OCH REGIONER
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C111731".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sveriges Kommuner Och Regioner (org.nr 222000-0315),
https://skr.se Arbetsplats Sveriges Kommuner och Regioner
Kontakt Sektionschef
Emma Spak
emma.spak@skr.se Jobbnummer 7163716
Observera att sista ansökningsdag har passerat.