Handläggare inom socialpsykiatri
Nykvarns Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Nykvarn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Nykvarn,
Södertälje,
Gnesta,
Ekerö,
Salem eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn,
Upplands Väsby,
Täby eller i
hela Sverige Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 700 personer.
Vård- och omsorgsverksamheten är inne i en organisationsförändring som innebär att socialtjänstens verksamhet blir uppdelad på ett vuxen - och ett barn/ungdomsspår. Vuxenenhetens uppdrag omfattar äldreomsorg, lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), socialpsykiatri, missbruk och beroende tillsammans med färdtjänst, riksfärdtjänst och bostadsanpassningsbidrag. Vård- och omsorgsverksamheten står även inför den spännande utmaningen att starta en öppenvård i egen regi, något som kommer medföra ett nytt sätt för oss att arbeta. Vi vill att du som socialpsykiatrihandläggare tar en aktiv del i uppbyggnaden av det nya, mer teambaserade, arbetssättet.
Som handläggare inom socialpsykiatrin är dina huvudsakliga arbetsuppgifter myndighetsutövning enligt SoL. Detta innebär att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser samt att följa upp de beviljade insatserna på individnivå. Arbetet innebär kontakter med enskilda och anhöriga, samt samverkan med externa parter utifrån individens behov såsom till exempel vuxenpsykiatri, habilitering och öppenvård.
Du kommer att ingå i ett team bestående av handläggare inom missbruk och neuropsykiatri. Ni kommer att gå in och stötta varandra vid behov och vi vill därför att du ska vara öppen för att samarbeta och lära om varandras område. Har du ett helhetsperspektiv och stimulans av att vara med och utveckla och förbättra verksamheten, då kan det här vara en tjänst för dig!
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För arbetet krävs kunskap gällande lagar, förordningar och författningar samt de riktlinjer och rutiner som finns inom området. Utbildning inom socialrätt är meriterande. Vi ser att du som söker har en gedigen yrkeserfarenhet av myndighetsutövning.
Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med god personlig mognad samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Viktiga egenskaper är god samarbetsförmåga, stresstålighet och förmåga att arbeta självständigt. Du ska ha god förmåga till reflektion och analys samt uttrycka dig väl i både tal och skrift. Då dokumentation ingår i arbetet krävs datorvana och det är en fördel om du har erfarenhet av verksamhetssystemet Pro Capita. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare.
Publiceringsdatum2018-01-16ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 01:2018:10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIng-Marie Bengtsson 08-55501476
FöretagNykvarns kommun
AdressNykvarns kommun
Centrumvägen 26
15580 Nykvarn
KontorsadressCentrumvägen 26
Jobbnummer 3906912
Observera att sista ansökningsdag har passerat.