Handläggare inom ekonomi till Kammarkollegiet i Stockholm

Novare Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm, Botkyrka, Nynäshamn, Uppsala, Enköping eller i hela Sverige

Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 320 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. I dag lyder myndigheten under Finansdepartementet. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB

Är du handläggare med erfarenhet inom ekonomiadministration? Trivs du i ett arbete där du får ta eget ansvar och bidra med värdefull kunskap? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi efter en handläggare till Kammarkollegiet i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en handläggare till Kammarkollegiet i Stockholm.

Som handläggare kommer du att tillhöra myndighetens ekonomi- och förvaltningsavdelningen som arbetar med redovisning och ekonomi- och verksamhetsstyrning. Avdelningen ansvarar även för statsbidragsprocessen, Kammarkollegiets IT-verksamhet och upphandlingar.

I rollen som handläggare för statsbidrag kommer du att i första hand ansvara för ansvarar att bokföra och registrera rekvisitioner för utbetalning via ekonomisystemet UNIT4 ERP. I tjänsten ingår också att i övrigt vara behjälplig med gruppens arbetsuppgifter gällande utbetalningar, bidragsansökningar och - återrapporteringar samt registrering av ärenden i ärendehanteringssystemet Platina. Du kommer att bli en del av en arbetsgrupp om ca 4 medarbetare.

För att trivas i rollen bör du vara självständig och ansvarsfull. Du fokuserar på att leverera ett arbete med högkvalitet och förstår vikten av att arbeta noggrant, effektivt och systematiskt. Vidare har du även en god kommunikativ förmåga och är bekväm med att hantera flera kontaktytor.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

bokföring
ekonomiadministration
ekonomihandläggning
arbeta utifrån fastlagda rutiner
vara ett operativt stöd för verksamheten
formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
hantera många kontakter med anställda och allmänhet
göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram.

Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning
minst två (2) års arbetslivserfarenhet med ekonomiadministrativa uppgifter
goda kunskaper i Adobe Reader och Microsoft Excel
goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift
kunna lämna en referens på tidigare liknande arbete som handläggare.

Meriterande krav för tjänsten

erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra
erfarenhet av systemet Unit4/Agresso
erfarenhetav systemet Platina.

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på och pågår mellan 19 augusti 2024 - 1 mars 2025 med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm, möjlighet till distansarbete efter ök.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-06-26. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
8762169

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: