Handläggare, förvaltningsärenden

Polismyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kiruna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Pajala, Överkalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Kiruna, Gällivare, Boden, Kalix, Luleå eller i hela Sverige

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Rättsavdelningen utövar Polismyndighetens rättsliga styrning och bistår med juridiskt stöd till hela Polismyndigheten. Vidare ansvarar avdelningen för hantering av allmänna handlingar samt för handläggning av förvaltningsärenden. Rättsavdelningens Informationsförvaltningsenhet söker nu Handläggare, förvaltningsärenden till Registerförvaltningen med placering i Kiruna.

Publiceringsdatum
2015-08-31

Arbetsuppgifter
Arbetet som handläggare, förvaltningsärenden innebär att handlägga ansökningar av olika typer av registerutdrag samt att registervårda i polisiära IT-system. I arbetet ingår också telefonsupport till allmänheten och myndigheter och att handlägga övriga ärenden som faller inom enhetens arbetsområden.

Kvalifikationer
• 3-årig gymnasieutbildning, gärna inom samhällsvetenskap alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• erfarenhet av handläggnings-/utredningsarbete
• god förmåga och vana att uttrycka dig i tal och skrift
• god dator- och telefonvana
• goda kunskaper i svenska och engelska

MERITERANDE
• kunskaper i juridik, inom relevant lagstiftning
• erfarenhet av arbete med Polisens IT-system
• erfarenhet av eller kännedom om Lean
• universitetsutbildning inom enhetens verksamhetsområde

PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på god samarbetsförmåga samt att du har en positiv attityd, är serviceinriktad och flexibel. Vidare bör du vara initiativtagande och självständig samt ansvarskännande och noggrann. Vi förutsätter att du arbetar i enlighet med Polisens värdegrund.
Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.

VI ERBJUDER
Informationsförvaltningsenheten erbjuder en verksamhet med många olika och spännande arbetsuppgifter. Det nationella perspektivet har förstärkts i och med den nya polisorganisationen. Vårt mål i allt arbete är att visa på engagemang och effektivitet. Vår kontakt med allmänhet och myndigheter präglas av service och tillgänglighet.

Verksamheten bedrivs i fräscha lokaler med modern utrustning. Vi sätter stor vikt vid en god arbetsmiljö. Arbetsplatsen har ett aktivt friskvårdsarbete där flera alternativ till friskvård erbjuds. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara.

OM ANSTÄLLNINGEN
Tjänsterna är en tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning och ett vikariat t.o.m. 2016-12-31. Arbetstiden är heltid och förlagd till dagtid. Flextid tillämpas. Placeringsort är Kiruna, Rymdhus 4.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

ANSÖKAN
Vid ansökan kommer dina personuppgifter att behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Ansökan sker via Polisens webbaserade rekryteringsverktyg via nedanstående länk. Vi undanber oss ansökningar via andra kanaler än denna.

https://www.aditrorecruit.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=0be11410-6585-4bca-b3de-f7e5a519409c

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Arbetstiden är heltid och förlagd till dagtid. Flextid tillämpas.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-18
Ange följande referens när du ansöker: C2604/2015

Kontakt
Kjell-Göran Hansi, tf Gruppchef 010-563 52 79 kjell-goran.hansi@polisen.se
Sofia Ask, Polisförbundet 010-563 87 10 sofia.ask@polisen.se

Facklig kontakt
Lotta Hyltenfeldt, SEKO 010-56 379 35 lotta.hyltenfeldt@polisen.se
Lars Modig, SACO 0725697940 lars.modig@polisen.se
Jeanette Snöfjäll, ST 010-56 35351 jeanette.snofjall@polisen.se

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414

Jobbnummer
2411483

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: