Handläggare för skattefrågor inom vår skatteupplysning
Skatteverket / Juristjobb / Sundsvall
2020-04-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare för skattefrågor inom vår skatteupplysning" (publicerad 2022-01-03) ⬅️
Visa alla juristjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Sundsvall,
Mark,
Härnösand,
Kramfors,
Hudiksvall eller i
hela Sverige För dig som brinner för kundkontakt och är duktig på att förmedla kunskap och information finns ett utvecklande jobb på Skatteupplysningen.
Med lyhördhet och ett gott bemötande hjälper och vägleder du våra kunder. Här skapar du samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor.Om jobbet
På Skatteupplysningen är du Skatteverkets ansikte utåt. Du svarar på frågor om skatt från privatpersoner eller företag och vägleder dem i hur de bäst använder våra e-tjänster. Du skapar förtroende genom att vara lyhörd och ha ett gott bemötande. Frågorna kommer främst via telefon, men också via mejl. Du tar själv ansvar för att uppdatera dig om nyheter och förändringar inom ditt arbetsområde. Med hjälp av olika digitala informationskanaler söker du också svar under samtalet med kunden. Vissa frågor är enkla och går snabbt att besvara medan andra är mer komplexa.
I det här jobbet har du kontakt med kunder hela dagarna och du möter en stor mångfald av människor. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är kvalificerat och du utvecklas inom kundservice och får bred kunskap inom skatteområdet.
På Skatteupplysningen har du schemalagd arbetstid, som du till viss del kan påverka själv. Det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.
Skatteupplysningen har öppet mellan kl 08.00-18.00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi kl 16.00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov.
På
https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/arbetsplatsenochkollegorna/traffavaramedarbetare.4.309a41aa1672ad0c8377802.html#skatteupplysningenberättar en av våra medarbetare om hur det är att jobba hos oss.
Du tillhör Skatteupplysningsenhet norra på Kundmötesavdelningen och din placering är i Sundsvall. Skatteupplysningen kommer efter denna rekrytering att ha tre sektioner i Sundsvall. En av sektionerna kommer att ha ungefär hälften av medarbetarna i Sundsvall och hälften i Söderhamn. På varje sektion är man idag ca 20 medarbetare.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår
https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html. I det här jobbet ska du:
- ha ett kundanpassat förhållningssätt och bra bemötande både internt och externt
- ha förmåga att förmedla kunskap och information sakligt och tydligt
- ha förmåga att stödja och samverka och bidra till god arbetsmiljö
- arbeta professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål.
- stimuleras av och kunna arbeta i ett högt tempo
Du ska även ha:
- högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom för befattningen relevant område alternativt ha flerårig arbetslivserfarenhet av beskattningsfrågor på Skatteverket,
- god kommunikationsförmåga på svenska och engelska i tal och skrift,
- erfarenhet av informationssökning i databaser och på internet.
Det är önskvärt att du har något års aktuell arbetslivserfarenhet från arbete inom service, kommunikation och information samt inom ekonomi, redovisning eller bokföring.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
På
https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 31 augusti 2020 Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2020-04-01ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/271".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skatteverket (org.nr 202100-5448)
Jobbnummer 5174269
Observera att sista ansökningsdag har passerat.