Handläggare för bostadsanpassning sökes till Partille kommun

Partille kommun / Administratörsjobb / Partille
2025-12-04


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun i Partille

Eftersom vår handläggare för bostadsanpassning efter många år valt att få nya utmaningar så söker vi nu dig som vill bidra till vårt viktiga uppdrag.

• Vill du vara med och påverka?
• Är arbetsmiljön viktig för dig?

Vi är en enhet där våra högst prioriterade mål handlar om att skapa en god arbetsmiljö med närheten till skratt. Vi sätter brukaren i fokus och tror att ett gott bemötande är nyckeln till framgång tillsammans med en stor portion kompetens. Vi vill aktivt arbeta med utveckling och kvalitetsarbete.

I rollen som handläggare för bostadsanpassning så arbetar du självständigt men med kollegor nära dig inom andra områden.

Som handläggare är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag samt ansvara för information under pågående utredning. Du möter många människor, tar del av deras levnadshistorier och bidrar till en skillnad i deras liv när de får stöd till en fungerande vardag. Viktigt för oss är att vi samarbetar utifrån våra olika roller och kompetenser för våra brukares bästa. Att arbeta som handläggare innebär att handläggarna förväntas kunna balansera tjänstemannarollens krav på bemötande och juridisk tillämpning.

Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du en coachande arbetsledning och metodstöd samt utbildningsmöjligheter som får dig att växa i din yrkesroll. För den egna utvecklingen har alla varsin läsdag per termin som vi sedan delger varandra på tex arbetsplatsträff. På enheten ger vi varandra stöd i olika ärenden och utvecklar verksamheten tillsammans utifrån olika förbättringsarbeten. Vi har ett tydligt fokus på att främja en god arbetsmiljö.

Vårt jobb är inte alltid enkelt, men alltid meningsfullt. Om du tycker detta låter spännande och utmanande kan du vara rätt person för oss!

Publiceringsdatum
2025-12-04

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har goda kunskaper om rådande lagstiftning och rättspraxis inom området. Har du erfarenhet av myndighetsutövning inom området bostadsanpassningsbidrag är detta meriterande. B-körkort och körvana är ett krav.

Som person är du positiv, engagerad och gillar att vara med och påverka. Du har erfarenhet och intresse av att möta människor utifrån ett professionellt förhållningssätt. Du är bekväm i myndighetsrollen och har en god förmåga att formulera dig i tal och skrift. Rollen kräver att du arbetar självständigt med förmåga att strukturera och prioritera bland arbetsuppgifterna. Vidare är du bra på att samarbeta och att upprätthålla goda kontakter med brukare, kollegor samt övriga samverkanspartners i det dagliga arbetet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Välkommen in med din ansökan!



Din nya arbetsplats
Partille kommun vill vara en hälsofrämjande arbetsgivare och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika fritids- och friskvårdsaktiviteter, flextid, friskvårdsbidrag och förmånscykel. Vi har även möjlighet till ytterligare 5-6 semesterdagar per år genom att byta ut semesterdagsersättning mot ledig tid. Vårt kontor finns i Partille centrum med snabba och täta förbindelser till Göteborg.

Biståndsenheten består av 26 handläggare, en bostadsanpassningshandläggare, tre förste biståndshandläggare, en enhetschef samt två administratörer som avlastar i de administrativa uppgifterna. Vi arbetar mot äldre som har behov av insatser enligt SoL samt mot barn och vuxna med fysiska, intellektuella eller psykiska funktionsnedsättningar som behöver insatser enligt SoL och LSS. Enheten är uppdelad i två team utifrån verksamhetsområde, funktionsstöd och äldreomsorg.

Vår enhet kännetecknas av hög kompetens och ett genuint engagemang. Våra medarbetare stannar länge och trivs med sin arbetsmiljö vilket vi är väldigt stolta över.



Partille kommun

Partille kommun är en plats där allas lika värde står i centrum och där mångfald ses som en styrka. Med professionalitet i varje möte skapar vi drygt 3000 anställda trygghet, kvalitet och omtanke för både invånare och varandra. Här finns en stark framåtanda som driver utveckling och innovation, vilken främjas av närhet och korta beslutsvägar.

Ett gött arbete för ett gott samhälle!

Läs mer om hur det är att jobba i Partille kommun: https://www.partille.se/arbetsmarknad--jobb/

Övrig information
Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryterinssystem Varbi. Har du skyddad identitet, ring istället Partille kommuns växel, 031-792 10 00, och be att få prata med Rekryteringscenter som hjälper dig vidare med din ansökan.

Partille kommun tar inte emot några personliga brev. Du kommer istället att få besvara ett antal enkätfrågor som blir en del i bedömningen vid urval.

Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.

Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringskonsulter och liknande för denna rekrytering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/72".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
VOF, Bistånd och hälsa, Biståndsenheten

Kontakt
Katarina Karlsson
031-7921833

Jobbnummer
9629579

Prenumerera på jobb från Partille kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun: