Handläggare (beredskapsplanering, stabsarbete och metod- och tek
Regeringskansliet, Statsrådsberedningen / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regeringskansliet, Statsrådsberedningen i Stockholm KANSLIET FÖR KRISHANTERING
Kansliet för krishantering vid Statsrådsberedningen ansvarar för att utveckla, samordna och följa upp Regeringskansliets krishanteringsarbete. Kansliet bedriver också omvärldsbevakning, ansvarar för utbildning och övning samt tar fram analyser av hot och risker som kan drabba Sverige. Vid kriser ska kansliet larma, initiera krishanteringsarbetet och stödja beslutsfattare i Regeringskansliet samt samordna underlag. Kansliet leds av en chefstjänsteman samt en biträdande chef.
STATSRÅDSBEREDNINGEN
Regeringskansliet består av Statsrådsberedningen, departementen och Förvaltningsavdelningen. Statsrådsberedningen leder och samordnar arbetet i Regeringskansliet. Statsrådsberedningen är indelad i statsministerns kansli, EU-ministerns kansli, samordningskanslier, förvaltningschefens kansli, rättschefens kansli, kansliet för samordning av EU-frågor och kansliet för krishantering.
KANSLIET FÖR KRISHANTERING SÖKER HANDLÄGGARE (BEREDSKAPSPLANERING, STABSARBETE OCH METOD- OCH TEKNIKSTÖD)
Arbetsuppgifterna innebär att du som handläggare vid sektionen för krishantering kommer att arbeta med att utveckla arbetsformer och rutiner för stabsarbete och krishanteringsstöd. Du kommer vidare att arbeta med beredskapsplanering och krisstabsarbete inom kansliet och inom Regeringskansliet. Metod- och teknikstöd för krishantering samt hantering av olika säkerhetsfunktioner ingår också i arbetsuppgifterna. En annan uppgift är att arbeta med övningar och utbildningar i krishantering. Vid kriser ska du kunna delta i stabsarbetet i kansliet och i kriskoordineringscentret. Du förväntas själv kunna leda projekt och kunna ingå i arbetsgrupper inom kansliet och tillsammans med departementen. Arbetet sker i nära samverkan med berörda departement, myndigheter och organisationer. Tjänsten kan komma att innebära beredskapstjänstgöring.
Vi söker dig som har en akademisk examen eller motsvarande och som har erfarenhet av arbete med krishanteringsfrågor eller liknande verksamhet. Du har relevant arbetslivserfarenhet. Du är noggrann, välorganiserad och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Din personlighet präglas av öppenhet, samarbetsvilja, ett stort mått av flexibilitet och gott omdöme.
Du ska vidare ha
• god förmåga att arbeta tillsammans med andra,
• förmåga att kunna arbeta självständigt,
• erfarenhet av krishantering och stabsarbete,
• god förmåga att bygga och upprätthålla nätverk,
• god förmåga att företräda kansliet,
• språkkunskaper utöver engelska (är meriterande) samt
• internationell erfarenhet (är meriterande).
Tjänsten är placerad i säkerhetsklass.
Mer information Mer information om arbetsuppgifterna lämnas av sektionschef Kjell Mo, tel.nr 08-405 10 28, 076-109 56 77 och personalhandläggare Linda Ullman, tel.nr 08-405 28 04.
Fackliga företrädare i Statsrådsberedningen för SACO är Kajsa Skarsgård, tel.nr 08-405 80 68 och för ST Christine Sylvén, tel.nr 08-405 48 37.
Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Välkommen med din ansökan inklusive CV senast den 12 juli 2009 till nedanstående adress eller med e-post till
registrator@primeminister.ministry.se . Märk ansökan med ref.nr SB2009/4873. Din ansökan kommer att bli offentlig handling.
Publiceringsdatum2009-06-17Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-07-12
Upplysningar lämnas av:
Linda Ullman
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@primeminister.minstry.seAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktLinda Ullman, 08-405 28 04
FöretagRegeringskansliet, Statsrådsberedningen
AdressRegeringskansliet, Statsrådsberedningen
10333 STOCKHOLM
Jobbnummer 468996
Observera att sista ansökningsdag har passerat.