Handläggare anslutningsärenden
Devotum AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Devotum AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Södertälje,
Norrtälje,
Uppsala eller i
hela Sverige Till vår kund i Stockholm söker vi en handläggare diarie- och ärendehantering.UppdragsbeskrivningDetta uppdrag handlar till stor del om att administrera flera viktiga delar i anslutningsprocessen, såsom registrera och följa upp tidig indikation, ansökan, avtal och andra handlingar kopplat till anslutningsärenden.
Därtill kommer att hantera och koordinera utlämningsärenden som berör enheten, att ta fram underlag för fakturering av avgifter kopplat till anslutningsärenden samt bistå med kvalitetssäkrat data, statistik, visualisering av statistik och uppföljning av tidsfrister.
Konsulten förväntas bidra i det operativa arbetet för att möjliggöra fler anslutningar i en önskvärd takt och vara med i utvecklingen av vår nyskapade enhet där det i denna roll blir viktigt att bidra till att bygga strukturkapital kopplat till anslutningsprocesser, anslutningsärenden och avtal inom anslutningsprocessen.
Konsulten förväntas bidra till utveckling av effektiva och automatiserade processer och rutiner kopplat till anslutningsärenden. Konsulten förväntas även vara med och se till att aktörer och intressenter på energimarknaden får en bättre förståelse för transmissionsnätets utmaningar och möjligheter i det nya komplexa energilandskapet.
Publiceringsdatum2024-08-25Dina arbetsuppgifterKonsulten kommer att planera och genomföra arbetet i nära samarbete med linjefunktionen, men behöver ha förmågan att ta initiativ och driva arbetet självständigt.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat följande
bidra i arbetet att effektivisera och automatisera processer och rutiner kopplat till anslutningsärenden
administrera inkomna anslutningsärenden såsom tidig indikation, ansökan, avtal och handlingar kopplat till anslutningsärenden
bistå vid framtagande och revidering av nya eller uppdaterade processer och rutiner kopplat till arbetet med anslutningsärenden och anslutningsprocessen, i syfte att förenkla för anslutande parter, men även för att effektivisera och strukturera internt
bistå med kvalitetssäkrat data, statistik, samt visualisering av statistik kopplat till anslutningsärenden
ta fram underlag för fakturering av avgifter kopplat till anslutningsärenden
koordinera samt hantera utlämningsärenden som berör enheten
uppföljning av tidsfrister i anslutningsprocessens steg
ansvara för övriga administrativa uppgifter kopplat till enhetens huvuduppdrag
bidra på olika sätt inom enhetens uppdrag till att aktörer och intressenter på energimarknaden får en bättre förståelse för transmissionsnätets utmaningar och möjligheter i det nya komplexa energilandskapet
SäkerhetsprövningSäkerhetsprövning av konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten)
Skall- och börkrav för uppdraget i punktform:
Obligatoriska kravUtbildning (uppdragsgivaren kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):
Avslutad högskoleutbildning eller YH-utbildning med inriktning på administration.
Minst 5 års arbetslivserfarenhet från arbete med ärendehantering och registrering av handlingar och avtal
Minst 5 års arbetslivserfarenhet från arbete med förvaltning, uppföljning och vidareutveckling av processer och rutiner (kopplat till det egna arbetsområdet)
Minst 3 års arbetslivserfarenhet från administrativt arbete inom elmarknads-/kraftsystem- eller energiområdet
Mervärdeskrav
Minst 2 års arbetslivserfarenhet från arbete i verktyg/system för visualisering av statistik för uppföljning, analys och underlag för beslut
Minst 2 års arbetslivserfarenhet från utlämning av allmänna handlingar
Minst 2 års arbetslivserfarenhet från arbete med fakturering och ekonomisk administration.
Personliga egenskaperGod samarbetsförmåga och initiativförmåga,flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning, utåtriktad och tydlig i sin kommunikation, arbetar självständigt och målinriktat, Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter, strukturerad, konsulten ska tala och skriva svenska och engelska obehindrat
Övrig: Uppdragsperiod: 01-okt-2024 - 30-sep-2025Villkor för option/uppdragsförlängning (antal månader): 12 månader Övertid kan förekomma under uppdraget: JaArbetstimmar per vecka: 80-100 %Möjlighet till distansarbete: JaResor kan förekomma under uppdraget: Ja Placeringsort: Stockholm
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Devotum AB (org.nr 556685-9293),
http://www.devotum.se Arbetsplats Devotum
Kontakt Corazon Wiksell
corazon.wiksell@devotum.se 070-586 93 11 Jobbnummer 8859952
Observera att sista ansökningsdag har passerat.