Handläggare
Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund / Ekonomiassistentjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund i Borås,
Ulricehamn,
Mark eller i
hela Sverige Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund (SÄRF) är ett kommunalförbund som organiserar och driver räddningstjänsten i sex kommuner: Bollebygd, Borås, Mark, Svenljunga, Tranemo och Ulricehamn. Förbundets huvudkontor finns i Borås. Vi är ungefär 500 anställda som till största delen består av operativ personal. Vi söker nu en
HANDLÄGGARE
Arbetet
Tjänsten är placerad inom vårt område Administration och service som ger stöd och specialistkunskaper till verksamheten inom administration, ekonomi, personal, lön och IT.
Tyngdpunkten i denna tjänst är arbete med löner. Du förväntas ta ett självständigt ansvar i löneprocessen och arbetar i nära samarbete med vår lönehandläggare. Arbetet innebär kontroll av löneunderlag, registreringar samt uppföljningar i vårt lönesystem Hogia.
Vi planerar att införa ett nytt digitalt system där anställda själva registrerar sina aktiviteter och du kommer att medverka aktivt med att implementera detta i organisationen. Du kommer även att arbeta med personaladministrativa uppgifter såsom exempelvis planering och administration av läkarundersökningar.
Publiceringsdatum2016-09-01KvalifikationerVi söker dig som har en relevant utbildning, gärna på eftergymnasial nivå, som har gett dig god kompetens. Du behöver ha några års erfarenhet av lönearbete och ha grundläggande kunskaper om lagar och avtal inom lön-och personalområdet. Andra förutsättningar är att du har god datavana med kunskaper i Office paketet samt har B-körkort. Vi ser en fördel i att du har erfarenhet från arbete i offentlig verksamhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du ska kunna ta ansvar och arbeta självständigt och strukturerat med god ordning och reda och hålla givna deadlines. Det är även viktigt att du trivs i ett arbete med mycket personkontakter och har en god samarbetsförmåga. En annan förutsättning i vår verksamhet är att du är öppen och flexibel även för andra administrativa arbetsuppgifter.
Förutsättningar
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde snarast. Tjänsten kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Arbetstiden är dagtid måndag-fredag med flextid.
Du kommer att ha din arbetsplats på brandstationen i Borås.
Ange gärna dina löneanspråk i ansökan.
Vår ambition är att spegla samhället bättre genom en jämnare könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald hos vår personal.
Information
Kontakta gärna vår administrativa chef Ann Larsson tel: 033-172901 eller vår lönehandläggare Birgitta Andersson tel: 033-172902. Se även vår hemsida
www.serf.seFacklig företrädare för Vision Marie Edqvist tel: 033-172994, SACO Peder Liljeroth tel: 033-172913.
Välkommen med din ansökan senast 2016-09-21 till
Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund, Olovsholmsgatan 12, 506 34 BORÅS
eller via e-post till
serf@serf.seKörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-21
Ansökan kan skickas till e-postadress:
serf@serf.seKontaktAnn Larsson, Administrativ chef 033-172901 (direktnr)
Birgitta Andersson, Lönehandläggare 033-172902 (direktnr)
Facklig kontaktMarie Edqvist, Ombud Vision 033-172994 (direktnr)
Peder Liljeroth, Ombud SACO 033-172913 (direktnr)
FöretagSödra Älvsborgs Räddningstjänstförbund
AdressSödra Älvsborgs Räddningstjänstförbund
Olovsholmsgatan 12
50634 Borås
KontorsadressOlovsholmsgatan 12
Borås
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 033-172900
Faxnummer: 033-172925
E-postadress:
serf@serf.se Jobbnummer 3025027
Observera att sista ansökningsdag har passerat.