Handläggare - Klimatklivet

Länsstyrelsen Halland, Samhällsbyggnadsenheten / Organisationsutvecklarjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Halland, Samhällsbyggnadsenheten i Halmstad

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 200 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland

Samhällsbyggnadsenheten har ca 30 medarbetare. Enheten arbetar inom områdena plan- och bostad, GIS, kulturmiljö, beredskap, energi och klimat.


Publiceringsdatum
2018-06-27

Arbetsuppgifter
Du kommer främst att arbeta med att handlägga ansökningar till Klimatklivet, samt med granskning av uppföljningsrapporter från de beviljade projekten. Klimatklivet är ett stöd för lokala klimatinvesteringar som regeringen inrättade hösten 2015. Naturvårdsverket är den myndighet som beslutar om fördelning av medel. Tjänsten kan även komma att innehålla andra arbetsuppgifter inom energi- och klimatområdet. Du kommer att ingå i en grupp om tre andra personer som arbetar med energi- och klimatfrågor.


Kvalifikationer
Du som söker tjänsten bör ha relevant högskoleutbildning inom miljö-, energi- eller klimatområdet. Tidigare erfarenhet av handläggning av klimatinvesteringar eller annan erfarenhet inom energi- och klimatområdet är meriterande. Även erfarenhet av offentlig förvaltning är meriterande.

Du har god förmåga att ta in, analysera och värdera information. Du har god datorvana samt förmåga att uttala dig i tal och skrift. Du är strukturerad och van att leverera resultat enligt tidsplan.

Dina personliga egenskaper är av stor betydelse, då arbetet kräver ansvarstagande och en god förmåga att samarbeta och skapa kontakter både internt och externt. Eftersom många arbetsuppgifter styrs av datum för leverans, så behöver du vara flexibel i arbetsupplägg.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Vi kan erbjuda
• en bra arbetsmiljö
• goda utvecklingsmöjligheter
• flexibel arbetstid
• friskvård

Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet.

Vi ber dig söka tjänsten via Offentliga jobb genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i urvalsprocessen. Var noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en kompetensprofil.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tjänsten är ett vikariat fr.o.m. 2018-09-03 t.o.m. 2018-12-31, med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökningarna kommer att behandlas löpande. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-12
Ange följande referens när du ansöker: 112-4658-2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patrik Ekheimer (semester 16 juli - 10 augusti) 010 - 224 30 00
Magnus Ericson 010 - 224 30 00

Företag
Länsstyrelsen Halland, Samhällsbyggnadsenheten

Adress
Länsstyrelsen Halland, Samhällsbyggnadsenheten
Slottsgatan 2
30186 HALMSTAD

Kontorsadress
30186 Halmstad

Jobbnummer
4225017

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen Halland, Samhällsbyggnadsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen Halland, Samhällsbyggnadsenheten: