Gruppchef till arkivverksamheten vid rättsenheten Stockholm

Polismyndigheten / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm, Solna, Järfälla, Södertälje, Sigtuna eller i hela Sverige

Som chef för informationsförvaltningsgrupp 2 vid informationsförvaltningssektionen, rättsenheten Stockholm

ska du
• inom ramen för ditt ansvarsområde ansvara för att verksamhetens uppdrag utförs
• tillsammans med dina medarbetare verka för verksamhetens långsiktiga förändrings-och utvecklingsarbete
• ingå i sektionens ledningsgrupp
• ansvara för såväl utvecklingssamtal som lönesamtal/lönesättande samtal för dina medarbetare
• ansvara och verka för en miljö som stimulerar till samarbete, kreativitet och ständiga förbättringar
• företräda hela Polismyndigheten både externt och internt och arbeta för att stärka förtroendet för polisverksamheten.

är du
• verksamhetsansvarig - genom dina medarbetare når du goda resultat som ger önskvärda effekter
• arbetsgivare - du påverkar och tar ansvar för arbetsgivarpolitiken samt tillämpar den för verksamhetens bästa
• ledare - utifrån uppdraget coachar, motiverar, stödjer och skapar du förutsättningar för dina medarbetare att nå sin fulla potential

har du
• minst ett års erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande
• för funktionen relevant examen/utbildning, godkänd utbildning med minst 180 högskolepoäng/120 poäng med minst 60 högskolepoäng/40 poäng eller motsvarande högskoleutbildning med inriktning mot arkiv- eller informationsvetenskap.
• erfarenhet av det aktuella verksamhetsområdet
• erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten

besitter du
• förmåga att använda dig av kommunikation som medel för styrning och ledning av verksamheten
• förmåga och att se den egna verksamhetens arbete i ett större sammanhang
• förmågan att sätta mål och uppnå resultat som leder till önskvärda effekter
• förmåga och vilja att initiera, motivera, driva och leda förändring utifrån såväl ett utifrån- som ett inifrånperspektiv
• förmåga att tillvarata medarbetarnas potential i utveckling av verksamheten
• förmåga att peka ut riktning, förklara varför samt skapa förutsättningar för att ta sig dit

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som en del i urvalsprocessen kommer tester att användas.

Rättsavdelningen vid Polismyndigheten har cirka 700 anställda. Avdelningen består av en enhet för rättsligt stöd, en enhet för förvaltningsrätt, en enhet för informationsförvaltning, sju regionalt placerad rättsenheter samt ett kansli.

Rättsenheten Stockholm är en av de sju regionalt placerade rättsenheterna och har cirka 160 anställda. Enheten är indelad i tre sektioner i verksamhetsområdena rättstillämpning, förvaltningsrätt samt informationsförvaltning. Sektionen informationsförvaltning består av cirka 45 medarbetare och ansvarar för regionens, de nationella avdelningarnas samt rikspolischefens kanslis registratur samt för regionens arkivverksamhet och arkivlokaler.

Varaktighet, arbetstid
Anställning - Tillsvidareanställning med ett förordnande för befattningen om fyra år med möjlighet till förlängning - Anställningen kan komma att inledas med en provanställning - Placering vid rättsenheten Stockholm

Publiceringsdatum
2017-07-04

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-14
Ange följande referens när du ansöker: C14299/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Göran Hummelgård 010-563 75 64
Ulrika Lundström 010-563 75 65

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30

Jobbnummer
3590489

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: