Gruppchef Servicecenter- IT och telefoni
Region Örebro län / Sjukvårdschefsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Örebro län i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, kost, städ, transport och logistik, kundtjänst, fastigheter, IT och medicinsk teknik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 800 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.
Ett Servicecenter för Regionens interna användare håller på att byggas upp. Målet är att samla support, felanmälningar och beställningar i en gemensam organisation. Servicecenter ska ge kunderna en tydlig och enkel väg in till Regionservice.
Servicecentret kommer organisatoriskt tillhöra område Kundtjänst och vara i drift första halvåret 2016. Som Gruppchef i Servicecentret kommer du att ha en viktig roll när det gäller att bygga upp och utveckla verksamheten.
Publiceringsdatum2015-10-16Dina arbetsuppgifterSom gruppchef kommer du att ansvara för en av två grupperingar inom Servicecentret där du bl.a. har personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för ungefär 20 medarbetare. Gruppen där IT, telefoni och applikation ingår arbetar främst med andralinjens support via telefon där frågor som tar längre tid att lösa eller är av mer teknisk karaktär hanteras. I samverkan med medarbetare och avdelningschef deltar du i uppbyggnaden av verksamheten och ansvarar för den dagliga driften.
I arbetsuppgifterna ingår att utveckla, samordna och följa upp gruppens arbete. Tjänsten innebär att leda och fördela det dagliga arbetet, långsiktig verksamhetsplanering samt att inspirera och coacha medarbetare. Du kommer att rapportera till avdelningschefen.
I servicecentret kommer vi att arbeta tillsammans i grupper och team för att leverera högkvalitativ service och support till verksamheten. Vi arbetar aktivt för att kontinuerligt utveckla vår personal och våra tjänster.
Då avdelningen är ny är det nödvändigt med flexibla arbetsmetoder och att du bidrar till att utveckla Servicecentret i samverkan med övriga verksamheter inom Regionservice.
KvalifikationerDu har akademisk utbildning som bedömer relevant och erfarenhet inom IT- eller telefoniområdet, alternativt annan utbildning/teknisk bakgrund som vi bedömer likvärdig. Du har tidigare arbetat som ledare med personalansvar inom området och det är meriterande med dokumenterad ledarskapsutbildning. Erfarenhet av processorienterat arbetssätt är meriterande och då framförallt ITIL. Det är en fördel om du tidigare drivit förändringsarbeten.
Du är tydlig och kommunikativ, lyhörd och främjar delaktighet. Det är viktigt att du kan motivera och engagera medarbetarna. Självklart är du drivande, prestigelös och kan bidra till en positiv atmosfär. Du har god förmåga att tänka strategiskt samt förmåga att utmana och skapa förtroende.
Du delar Region Örebro läns grundläggande värderingar och har hög respekt för andra människor Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet
Anställningsform:
Tillsvidare
TillträdeEnligt överenskommelse.
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-30
Ange följande referens när du ansöker: Rs:2015:83
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGustavsson, Martin, Avdelningschef 019-6026107
Facklig kontaktEriksson-Söderlund, Malin, Vision 070-6022755
SACO, SACO 019-602 03 37
FöretagRegion Örebro län
AdressRegion Örebro län
Box 1613
70116 Örebro
KontorsadressSe hemsida
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2482822
Observera att sista ansökningsdag har passerat.