Grupp- och möteskoordinator
Ligula Hospitality Group AB / Receptionistjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ligula Hospitality Group AB i Malmö,
Lund,
Helsingborg,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Good Morning+ Malmö är ett hotell med 259 rum. Vi har 12 konferenslokaler och en av dessa rymmer upp till 400 personer. Hotellet har stor spridning på sin kundbas vilket gör vardagen händelserik, utmanade och rolig för dig som jobbar här. Vi lägger stort fokus på helheten, där samspelet mellan avdelningar är av stor vikt. Good Morning+ Malmö ingår i Ligula Hospitality Group AB.
Publiceringsdatum2021-11-01BeskrivningVi söker en passionerad, lösningsorienterad och kommunikativ grupp- och möteskoordinator, tjänsten är ett vikariat på cirka 18 månader.
Ditt huvudsakliga arbete är att ta emot förfrågningar av större grupper och mötesförfrågningar, ge offerter och prisförslag, boka in och ha en god kommunikation till bokaren även under deras event och efter.
Du är ansvarig för alla våra 12 möteslokaler som kan bokas för event, middagsevenemang samt större mötesbokningar, därav är det av stor vikt att man har en god social kompetens och trivs i att ha många bollar i luften samtidigt. Du ser dig själv som en naturlig säljare.
Tjänsten är 100% som grupp- och mötes koordinator med förlagd arbetstid även i receptionen med cirka 20 timmar i veckan.
Dina arbetsuppgifterSom grupp- och möteskoordinator ansvarar du för alla större förfrågningar av grupper och möteslokaler samt genomför visningar av hotellet vid förfrågningar av kund.
Du ser till att namnlistor, matavvikelser, tider och andra viktiga detaljer har kommit in i tid och ser till att ta med det på varje driftmöte och har en nära kontakt med de andra driftcheferna. Du ansvarar även för att all betalning sköts korrekt till gällande grupp och möte, så det är av stor vikt att du har bra koll på siffor och tycker det är kul!
I receptionen är man ansvarig för sedvanliga receptionsuppgifter såsom incheck, utcheck, enstaka bokningar via mail och telefon. Du är spindeln i nätet som älskar det administrativa men även ser framemot daglig kontakt med gästerna.
Preliminär arbetstid är måndag till fredag mellan 08:00 - 16:00, med flexibilitet att jobba både kvällar och helger då större event kan infalla utanför ordinarie arbetstid.
KvalifikationerVi söker någon som har 2 års erfarenhet av liknande arbete.
För att passa i rollen ser vi gärna att du har en social förmåga och är bra på att hantera fullspäckade dagar. Du brinner för ordning och reda samt kombinationen av administrativa arbete samt det sociala som tjänsten kräver.
Givetvis har du god samarbetsförmåga.
Stämmer ovanstående in på dig, är det just dig vi söker och erbjuder en 100% tjänst för ett vikariat om 18 månader, tillträde omgående.
AnställningsvillkorSvenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom franchiseavtal driver vi även fyra Park Inn by Radisson och ett Radisson Blu. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Så snart som möjligt Visstidsanställning
ErsättningAvtalslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLigula Hospitality Group AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/57".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ligula Hospitality Group AB (org.nr 556792-6497)
Arbetsplats Cochleari AB, Good Morning+ Malmö
Jobbnummer 6084658
Observera att sista ansökningsdag har passerat.