Growth Marketing Specialist
Wise Professionals AB / Webbmasterjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla webbmasterjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Som Growth Marketing Specialist kommer du ha en central roll både inom respektive marknadsteam och centralt inom koncernen. Humanas marknadsteams fokus är att förstå verksamheten utifrån ett digitalt perspektiv och dra nytta av digitala verktyg. Det är viktigt att förstå/hantera system och kunna översätta samt aktivera all inkommande data. Humana är ett bolag med ambitioner som haft hög tillväxt, både organisk och genom förvärv sedan start. Som Growth Marketing Specialist är du en viktig aktör för fortsatt utveckling och tillväxt genom de digitala kanalerna; en lagspelare som ges möjligheter att utveckla och att dela med sig av sin kunskap i respektive nordisk marknadsteam, att arbeta verksamhetsnära och tillsammans omsätta kunskap till aktivitet. Humana är ett nordiskt bolag med svenskt ursprung, börsnoterat på NASDAQ Stockholms Mid Cap sedan 2016. Humana har en fantastiskt varm stämning på kontoret och företagskulturen präglas genuint av värdeorden - Engagemang, Glädje och Ansvar.
Om rollen
Som Growth Marketing Specialist kommer ditt huvudfokus vara att driva och skapa förståelse av digital utveckling och underlätta aktivering, öka tillväxten och skapa verklig förståelse i samarbete med affärsområdena och deras marknadsavdelning. Du förvaltar, säkerställer affärsnära digital grund, lägger fram förslag, initierar utvecklingsprojekt och skapar digital aktivitet på webben och sociala kanaler där Humana kommer lägga allt mer resurser. Din egen nyfikenhet och omvärldsbevakning behövs internt för att kunna utveckla och utmana Humana i takt med marknadens behov. Du rapporterar till koncernens Marknads- och Kommunikationsdirektör med huvudkontor på Kungsholmen.
Exempel på arbetsuppgifter:
Skapa och dela med dig av digital omvärldsbevakning på ett pedagogiskt och relevant sätt så det blir lätt för organisationen att följa.Utifrån inkommande data driva utvecklingsprojekt med agil arbetsmetodik (såsom Trello, Jira)Ge aktivt digitalt stöd till respektive marknadschef i respektive land på respektive webb-domän samt vald social digital miljö: Assistera i dokumentation av kundresa, hjälpa till med analys av inkommande data, ge rekommendation på aktivering och etablera samarbete för att nå uppsatta mål. Ansvara för och utföra A/B-testningOm så krävs skall man kunna publicera innehåll på webb, sociala medier och vara behjälplig gentemot marknadscheferna.Ge input till Humanas digitala marknadsstrategi och proaktivt ge förslag på aktiviteter utifrån våra målgruppers behov.Agera kravställare mot IT internt och leverantörer externtDokumentera arbetssätt och skapa policys för digital struktur.
Om dig
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är en social person, att du är en riktig lagspelare som drivs av att se resultat tillsammans med andra. Du är intresserad av samhällsutveckling och vill gärna vara med i ett meningsfullt sammanhang där du bidrar till en bättre välfärd. Du gillar framtidens digitala spelplan men inser värdet av det mänskliga. Som person är du kreativ, tar gärna initiativ, gillar att utmana och att utmanas. Vi tror att du har följande erfarenheter med dig in i denna roll. Du har;
Arbetat 5 år eller mer med fokus på digitalt arbete, marknadsaktiveringByråerfarenhet, som digital specialist, digital strateg eller dyl. Ej ett krav men meriterandeArbetat med kundresor, konverteringsarbete, dataanalys och optimeringErfarenhet av aktivering med digital bredd - med förståelse av samtliga digitala kanalerProjektledaregenskaper där man möjligtvis även har byggt upp, gjort om och/eller webb. (gärna Episerver)God erfarenhet av att skriva och uttrycka dig digitalt; du vet vad som funkar bra och inte och framförallt vet du varförOmfattande erfarenhet av att analysera utfall av aktivering i ex. Google Analytics eller liknande verktyg för att dra lärdom av vad som funkar bra eller mindre bra. Du har generellt mycket god inblick i Google och Facebooks annonsprodukter och vet om, när och hur du kan använda dig av ex. programmatic, display, retargeting, video och direktkommunikation.Du har god kommersiell förståelse och kommunicerar obehindrat på engelska, gärna svenska och/eller något av de övriga nordiska språken.
Mer om Humana
Humanas vision är att "Alla har rätt till ett bra liv", och deras strategi tar avstamp från värdegrund och affären samlas inom fyra målområden; * Kvalitativ verksamhet* Attraktiv arbetsgivare* Långsiktig och uthållig tillväxt* Ansvarstagande samhällsaktör. Humana har sedan start 2001 vuxit kraftigt och är idag en ledande omsorgskoncern i Norden med verksamhet i fyra länder med cirka 16 000 medarbetare som tillhandahåller omsorgstjänster för cirka 9 000 individer. Trots storleken behåller Humana fokus på ett delegerat ledarskap och ansvar, där besluten fattas så nära kunden som möjligt. Det möjliggör hög kvalitet i omsorgen, bra bemötande och därmed nöjda kunder. Genom fortsatt tillväxt, både organiskt och genom förvärv, kan Humana hjälpa fler men också fortsätta att erbjuda många arbetstillfällen i en bransch som verkligen gör skillnad i samhället. Humanas övergripande mål är att vara den självklara utföraren i Norden av omsorgstjänster för kunder, klienter och beställare med höga kvalitetskrav. Fokus ligger på verksamheter i egen regi. God kvalitet är grundläggande/en förutsättning för att verksamheten ska kunna växa och vidareutvecklas samt över tid upprätthålla en uthållig lönsamhet. Läs gärna mer på:
www.humana.sehttps://www.youtube.com/watch?v=gZ3aKThNAHwVad händer nu?
I denna rekrytering samarbetar Humana med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna mig som är ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Ericsson de Contreras på
cec@kimm.se. Jag ser fram mot din ansökan med CV och ett personligt brev via
www.kimm.se. Urval sker löpande och kan tillsättas innan utgivet datum.
Lycka till och välkommen med din ansökan redan idag
Varaktighet, arbetstid
Heltid Detta är en tillsvidaretjänst med start i jan 2020
Publiceringsdatum2019-12-20ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWise Professionals AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "kimm19250".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Wise Professionals AB (org.nr 556761-2865)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Wise Professionals
Jobbnummer 5013232
Observera att sista ansökningsdag har passerat.