GD-assistent till långsiktig tjänst
Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du fortsätta att utvecklas inom statlig verksamhet i en tjänst som GD-assistent? Är du en noggrann person med hög integritet som gärna jobbar i en stöttande och serviceinriktad roll där du får användning av din administrativa skicklighet? Då är det här tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2016-03-23BeskrivningPerido söker nu en GD-assistent till vår kund, ett statligt verk som gör ekonomiska analyser och utredningar på uppdrag av regeringen. Denna tjänst är placerad i deras fina lokaler i centrala Stockholm.
I rollen som GD-assistent bistår du myndighetens ordinarie GD-sekreterare i arbetet med att stötta generaldirektören. På sikt finns goda möjligheter för dig att själv gå in i rollen som GD-sekreterare, varför vi gärna ser att du som söker tjänsten har ambitioner och en vilja att bygga din karriär inom statlig verksamhet. Här passar du som tycker om att jobba brett inom en organisation och fungera som stöd i administrativa och organisatoriska frågor. Tjänsten innebär att du fungerar som en länk mellan chefen och resten av organisationen och därför tror vi att du är en strukturerad och kommunikativ person som har god förmåga att prioritera i ditt arbete. Du har en viktig avlastande funktion när det gäller administrationen för generaldirektören. Här hanterar du bland annat kalenderbokningar som möten, konferenser och resor, sköter fakturahantering, för anteckningar samt tar emot och besvarar telefonsamtal och mail. Då du kan få insyn i sekretessbelagt material krävs att du agerar med hög integritet i arbetet och att du förstår vikten av absolut diskretion och sekretess.
För att trivas och lyckas väl i rollen som GD-assistent ser vi att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom statlig verksamhet och att du lockas av möjligheten att arbeta i en mycket betydande och ansvarsfull roll. Vi tror att du som söker tjänsten är en lyhörd och prestigelös person som trivs bäst i en omväxlande och samordnande roll.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil för detta jobb• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig verksamhet
• God datorvana samt kunskaper i Office-paketet
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, sex (6) månaders konsultuppdrag med god chans till anställning hos kund efter det. Tillträde under april.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret 33253TL i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb33253TL
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 33253
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
Jobbnummer 2741899
Observera att sista ansökningsdag har passerat.