Garantihandläggare, visstidsanställning 1 år, Stockholm

Exportkreditnämnden / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Exportkreditnämnden i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Har du vilja och förmåga att lära dig om olika affärsstrukturer och betalplaner? Som garantihandläggare utfärdar och hanterar du garantier för EKNs affärer. Du behöver ha ett genuint intresse för kunder och deras frågeställningar samtidigt trivas med administration.

Exportkreditnämnden (EKN) har regeringens uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering. Det gör vi genom att försäkra exportföretag och banker mot risken att inte få betalt, så att de kan genomföra fler säkra exportaffärer. Vi är ca 140 medarbetare, de flesta är akademiker, främst företagsekonomer, nationalekonomer och jurister. Vi satsar på en arbetsmiljö med arbetsglädje och ständig utveckling av kompetensen.

Middle Office är EKN:s affärsadministrativa funktion och ansvarar för löpande hantering av garantier och skadeärenden. Vi är tio medarbetare och rapporterar till chef för affärsutveckling och affärsstöd.


Som garantihandläggare arbetar du främst med att utfärda och hantera garantier för EKN:s affärer. För detta krävs att du har vilja och förmåga att lära dig om olika affärsstrukturer och betalplaner. Arbetet kännetecknas av ett högt flöde av ärenden som kräver en snabb hantering och ställer höga krav på service och kvalitet. Du kommer att ha många kontaktytor och nära samarbete med främst affärsanvariga och ekonomiavdelningen. Du kommer också att ha externa kontakter med främst exportörer och banker. I tjänsten ingår även en blandning av olika administrativa uppgifter inom Middle Office.

Publiceringsdatum
2020-05-28

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på högskolenivå. Vi ser gärna att du är i början av din karriär. Relevant erfarenhet, från bank eller försäkringsverksamhet är meriterande liksom erfarenhet av och förmåga att arbeta i olika IT-system. De system vi i dagsläget främst använder är ett egenutvecklat affärssystem, ärendehanteringssystemet iipax samt Office paketet. Du ska ha god känsla för siffror och beräkningar. Arbetet ställer krav på god kommunikationsförmåga både muntligen och skriftligen i såväl svenska som engelska då vi verkar i en internationell verksamhet.

Dina egenskaper
Som person har du en utpräglad känsla för ordning och reda och det är en fördel om du tycker om att arbeta med många olika arbetsuppgifter samt att du snabbt kan byta fokus. Då arbetsuppgifterna har ett högt flöde och är av varierande karaktär behöver du ha rätt inställning och en hög drivkraft. Du behöver anta arbetet med ett stort engagemang och med ett lösningsfokuserat arbetssätt. Rollen har många kontaktytor och det är viktigt att du etablerar förtroende. Du behöver även ha förmågan att ge god service och kunna arbeta såväl självständigt som i grupp. Vidare behöver du ha ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att tolka, läsa och dokumentera information liksom god förmåga att fatta beslut.
Den här tjänsten passar dig som vill utvecklas i en organisation med ett internationellt sammanhang och finansiell verksamhet.

Övrig information
Tjänsten är en visstidsanställning på 1 år.

För mer information:
Vill du veta mer om tjänsten tala med Carina Nordström, chef för affärsutveckling och affärsstöd. Frågor om anställningsvillkor besvaras av Johanna Vikman, HR-specialist. Facklig representant är Philip Bergling, Saco. Samtliga nås på telefon 08-7880000.
Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss säljsamtal gällande rekryteringslösningar och annonseringskanaler, då vi har valt samarbetspartners för denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Visstid 2020-08-01 - 2021-07-31

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Exportkreditnämnden

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "dnr: 2020-294".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Exportkreditnämnden (org.nr 202100-2098)

Jobbnummer
5243327

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Exportkreditnämnden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Exportkreditnämnden: