Fyra tjänster på statlig myndighet i Karlskrona
Poolia Syd AB / Administratörsjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Syd AB i Karlskrona,
Olofström,
Kristianstad,
Älmhult,
Simrishamn eller i
hela Sverige Presentation
Vi söker nu fyra erfarna koordinatorer till en statlig myndighet i Karlskrona. Uppdraget är på konsultbasis med start så snart som möjligt och under minst sex månader. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Publiceringsdatum2015-09-29Dina arbetsuppgifterI rollen som koordinator kommer du att arbeta med koordination av lägenheter och boende till nykomna asylsökanden. Du kommer att ansvara för att lägenheterna/boenden håller rätt standard, samt att ansvara för felanmälningar. Du kommer att ha mycket kontakt med Migrationsverkets hyresvärdar. En del i tjänsten är att förse asylsökanden med information kring boende och socialt stöd i samhället.
Vidare kommer du att delta i interna och externa informationsarbeten med hyresvärdar, vaktmästare och entreprenörer kring arbetet med boende för asylsökande.
Tjänsten kan innebära en del lyft som kan upplevas som fysiskt krävande. Du kommer även att möta människor och deras ombud, i olika stadier av frustration och behov av hjälp. Arbetet kan upplevas som psykiskt ansträngande varpå man arbetar i par. Resor inrikes kan förekomma
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är ett krav i tjänsten att du har en god förmåga att kommunicera i såväl tal som skrift på både svenska och engelska, samt att du har B-körkort. Vidare behöver du också ha en god data- och systemvana. Det är meriterande om du kan skriva och tala arabiska, ha en social/pedagogisk utbildning. Har du dessutom erfarenhet av att bemöta människor i utsatta situationer så är det en stor fördel.
Vi söker dig som är en god administratör och som har förmåga ge besökare ett trevligt bemötande och professionell service. Då du kommer att hantera personliga handlingar så värderar vi även noggrannhet.
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Företagsbeskrivning
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-05
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 42094
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnika Persson
annika.persson@poolia.seFöretagPoolia Syd AB
AdressPoolia Syd AB
Södergatan 14
21134 Malmö
KontorsadressSödergatan 14, Malmö
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2454345
Observera att sista ansökningsdag har passerat.