Front of House till Restaurang Göteborg
Sjöstadsgruppen AB / Kockjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kockjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sjöstadsgruppen AB i Stockholm Restaurang Göteborg med det bästa, sjönära läget längst upp i Sickla kanal är en modern kvarterskrog med stil med stort fokus på kvalitet i allt vi gör. Att besöka oss är trevligt och familjärt. Maten speglar vårt fokus på svenska råvaror i toppklass där vi tar tillvara på vad varje årstid har att erbjuda. Under sommarhalvåret utökar vi vår matsal med en stor terrass utomhus och öppnar upp vår mysiga brygga med loungeplatser och fantastiska solnedgångar.
Vi söker
Vi söker dig som älskar restaurangbranschen och som är en driven ledare på jakt efter en ny utmaning. Som Front Of House Manager blir du ansvarig för driften och personalen på alla stationer "front of house" såsom servis, hovmästare och bar. Du rapporterar direkt till VD men kommer att arbeta tätt med Back Of House Manager, som ansvarar för drift och personal "back of house" och du kommer även att ha ett bra organisatoriskt stabsteam i ryggen. Du kommer att ha Barchef och Hovmästare till din hjälp i driften.
Vi ser att du har tidigare erfarenhet från restaurang där du haft en ansvarsposition under en längre tid. Du har öga för detaljer och är prestigelös i ditt arbete och kan ta i där det behövs. Vi ser att du har lätt för att jobba enligt givna mallar och direktiv men räds inte förändringar på vägens gång som följer öppningen av en ny restaurang. Du älskar att vara mitt i händelsernas centrum bland kollegor och gäster där du är den naturliga ledaren som styr alla mot samma håll. Du är tydlig och rak mot dina medarbetare och tar dig an svåra situationer och arbetsuppgifter på ett positivt sätt. Arbetet kommer stundtals att innebära ett väldigt högt ett tempo så vi ser att du är stresstålig och lösningsorienterad.
Publiceringsdatum2022-11-02Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta ca 30 timmar i veckan aktivt i service och ditt huvudsakliga arbete består att arbetsleda dina kollegor och att se till att våra gäster får en bra upplevelse hos oss.
Dina arbetsuppgifter innefattas av:
• Vara ansvarig för och arbetsleda all personal "front of house"
• Vara ansvarig för att driften på restaurangen fungerar
• Inköp av råvaror och inventarier till servisen
• Delvis ansvarig för rekrytering
• Introduktion av ny personal
• Vissa administrativa uppgifter såsom inventering, statistikrapporter och budgetering
Vi tror att du
• Har en bred tidigare erfarenhet från restaurangbranschen
• Har minst 3 års tidigare arbete i en arbetsledande roll
• Har goda kunskaper om mat och dryck
• Har en naturlig ledarskapsstil
• Kan arbeta efter givna mallar och direktiv
• Är strukturerad i ditt arbete
• Kunna kommunicera väl på svenska och engelska i både tal och skrift
Vi erbjuder
Vi är inne i en spännande utvecklingsfas och har som ambition att vara en välorganiserad koncern med en tydlig struktur där vi ser och värdesätter våra medarbetare. Vi erbjuder en arbetsplats med stora möjligheter att utvecklas inom koncernen.
I koncernen Sjöstadsgruppen ingår Restaurang Himlen, högst upp i Skrapan mitt på Södermalm, Sjöstaden Skybar och Restaurang Göteborg i Hammarby sjöstad.
Så ansöker duVarmt välkommen att ansöka via ansökningsknappen, ej via epost. Vi sköter urval löpande och tillsätter rollen så snart vi har hittat rätt person, så vänta inte med din ansökan.
Jobbtitel: Front of House
Var: Hammarby Sjöstad, Stockholm
Hos: Restaurang Göteborg
Varaktighet: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2023-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSjöstadsgruppen AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sjöstadsgruppen AB (org.nr 556712-9613)
Arbetsplats Sjöstadsgruppen
Kontakt Jannika Ahl
jannika@sjostadsgruppen.se Jobbnummer 7133410
Observera att sista ansökningsdag har passerat.