Fransktalande Tech Support Specialist

The Place AB / Kundservicejobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The Place AB i Järfälla, Sollentuna, Danderyd, Sundbyberg, Upplands Väsby eller i hela Sverige

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Till vår trevliga kund Aritco Lift AB söker vi nu en fransktalande Tech Support Specialist. I den här spännande rollen kommer du arbeta med teknisk support och hjälpa företagets partners med support och rådgivning inom installation, service och felsökningar av deras hissar.

Ditt huvudområde är den franska marknaden, men då Aritco har partners över hela världen kommer du även att hjälpa och stötta upp i andra länder. Tjänsten innebär därför en del resor för att på plats kunna lösa komplexa problem. Framåt kommer du även att få möjlighet att utbilda och höja Aritcos partners kompetens gällande problemlösning vid hissarna.

På kontoret i Järfälla sitter en sammansvetsad och trygg grupp på fem personer med mycket kunskap och du kommer att kunna få stöttning, vägledning och en bra onboardning. Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt.

Publiceringsdatum
2024-01-30

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Fransktalande Tech Support Specialist kommer du bland annat jobba med:

* First line teknisk support till företagets partners.
* Ta emot inkommande ärenden vi telefon, mejl och på plats.
* Uppdatera stöddokument och rutiner.
* Delta på mässor och events.
* Åka ut till partners och hjälpa till vid svåra kundproblem i Frankrike och runt om i världen.
* Åka ut och utbilda partners lokalt runt om i världen.
* Undersöka och testa reservdelar som kommit i retur.

Kvalifikationer & erfarenhet

För att passa i rollen som Fransktalande Tech Support Specialist ser vi att du har följande bakgrund:

* Relevant utbildning inom området.
* Arbetslivserfarenhet som tekniker, mekaniker, elektriker eller likande.
* Flytande i franska och engelska i både tal och skrift.
* Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
* God IT vana och kunskaper i Officepaketet.
* B-körkort

Vem vi tror att du är

Vi ser att du för denna roll har en bakgrund som tekniker eller mekaniker med goda elkunskaper för att kunna förstå helheten och snabbare komma in i arbetet. Du har förmodligen ett stort tekniskt intresse och en mycket god problemlösningsförmåga. Vidare ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av service och support och tycker om att göra dina kunder nöjda samt att leverera god kvalitet.

För den här rollen lägger vi även stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en teamspelare som är van att ta eget ansvar och alltid strävar efter att bidra till positiv stämning. Du tycker om att arbeta i stundtals högt tempo i en föränderlig vardag där det krävs god planering, struktur, egna initiativ och en god serviceförmåga.

Om tjänsten
Detta är en rekrytering där vi på The Place har hand om rekryteringsprocessen. Bakgrundskontroll görs på slutkandidat.

Tillträde: Så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Arbetstider: 40 h/veckan, 08-17 med möjlighet till flex. Telefonslingan är öppen mån-tor mellan 8-17 och fre mellan 8-16.
Plats: Du utgår från kontoret i Järfälla med möjlighet till att jobba hemifrån någon dag i veckan.

Om Aritco

Aritco är en prisbelönt tillverkare av plattformshissar med en produktion på ca 4.000 hissar om året och levererar hissar till både den privata och den publika marknaden över hela världen. Aritco har en mycket tydlig affärsfilosofi där grunden utgörs av medarbetarna och viljan av att tillsammans bygga ett Great Place To Work. Visionen är att driva och leda utvecklingen av hissar för att öppna upp möjligheter för människor att göra och uppleva mer, både ifråga om tillgänglighet men också komfort.

De kärnvärden som efterlevs är Pålitlighet, Innovation och Teamwork.

• Pålitlighet - Vi strävar alltid efter att uppfattas som ansvarstagande, pålitliga och trovärdiga.
• Innovation - Vi finner nya och vi förbättrar ständigt våra sätt att utveckla teknologier, produkter, tjänster och arbetssätt.
• Teamwork - Vi samarbetar med hjärta och humanitet och vi välkomnar olikheter och har ett inkluderande förhållningssätt

Läs gärna mer om Aritco på: https://www.aritco.com/sv/

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag - och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
The Place AB (org.nr 556340-2758), https://theplace.se

Kontakt
Rekryteringskonsult
Maria Blom
mablo@theplace.se

Jobbnummer
8431589

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The Place AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The Place AB: