Förste biståndshandläggare
Burlövs kommun, Biståndshandläggning / Administratörsjobb / Burlöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Burlöv,
Lomma,
Malmö,
Staffanstorp,
Lund eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Burlövs kommun, Biståndshandläggning i Burlöv Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Vård och omsorg består av biståndshandläggning, LSS och särskilt boende. För att hitta de bästa individuella lösningarna arbetar vi i tvärprofessionella team. I utvecklingsarbetet ligger fokus på digitala lösningar som förenklar vardagen för medarbetare och hjälper till att säkerställa en god kvalité för medborgarna.
Vill du vara med och utveckla omsorgen så att vi tillsammans kan möta morgondagens utmaningar?
På enheten arbetar biståndshandläggare inom SoL och LSS, omsorgspersonal inom särskilt boende samt enhetschef.
Vi utreder rätten till bistånd enligt SoL och LSS. Arbetet sker i nära samarbete med legitimerad personal inom rehab (arbetsterapeut och fysioterapeut) och hemsjukvård (sjuksköterskor och demenssjuksköterska).
Vårt uppdrag är att tillgodose den enskildes behov av insatser med syfte att bidra till ökad självständighet utifrån individens förutsättningar. Vi använder oss av utredningsmetoden IBIC (Individens behov i centrum) och dokumenterar i verksamhetssystemet Lifecare.
Publiceringsdatum2024-09-16ArbetsuppgifterI ditt uppdrag som förste biståndshandläggare ger du dagligt stöd och handledning till biståndshandläggare som arbetar på enheten. Du är tillgänglig och coachande i ditt förhållningssätt och bidrar med struktur och utveckling. I ditt uppdrag ingår att arbeta med metodutveckling och du håller dig uppdaterad inom aktuell lagstiftning, rättspraxis samt forskning. I din roll ska du bidra till att handläggarna arbetar likvärdigt och effektivt samt arbeta för en god introduktion av våra nyanställda.
Ditt uppdrag som förste biståndshandläggare innebär även att du bistår enhetschefen i olika verksamhetsfrågor, planering och uppföljning av medarbetarnas och enhetens olika mål. Utifrån uppdraget kommer du att samarbeta med andra aktörer, både internt och externt. Du kan förvänta dig ett nära och tillitsbaserat ledarskap från din närmaste chef. Du får också kompetenta och erfarna kollegor i arbetsgruppen.
Vi går en spännande framtid till mötes med förändringar som påverkar och utvecklar myndighetsutövningen. Utmaningarna är många och komplexa. Därför är det viktigt att du har en gedigen erfarenhet av respektive lagrum. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum, vilket ofta sker i samarbete med anhöriga, vårdgivare, hälso- och sjukvård, andra myndigheter och samarbetsparter.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen eller annan likvärdig utbildning.
Du har kunskaper om gällande lagstiftning så som Socialtjänstlagen, LSS-lagen och Förvaltningslagen. Du har erfarenhet av myndighetsutövning av SoL inom vård och omsorg och LSS och är väl förtrogen med tillämpningen av för oss gällande lagar, föreskrifter och förordningar.
Du behöver ha goda kunskaper och erfarenheter av den målgrupp som ingår i vårt uppdrag för att kunna metodhandleda och vara stöd i fattandet av väl avvägda beslut. Då uppdraget innebär att leda andra, behöver du som person vara trygg, självgående och ha uppnått en personlig såväl som yrkesmässig mognad. Du har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift. Vi ser även att du har goda IT kunskaper. Du är pedagogisk, lyhörd och rak i din kommunikation och har god förmåga att anpassa din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
I rollen som förste biståndshandläggare hos oss är det viktigt att du brinner för utvecklingsarbete, att du är samarbetsorienterad och förändringsbenägen.
Du ser möjligheter och arbetar för lösningar! Förutom den formella kompetensen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till
www.burlov.se. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Om du har skyddad identitet, kontakta ansvarig för rekryteringen enligt annonsen för besked om hur du ska gå till väga för att skicka in dina ansökningshandlingar.
När du söker jobb hos oss kommer vi, innan eventuell anställning, att be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister.
Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida:
http://bit.ly/polisens-blankett Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor. Har du inget aktuellt utdrag så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1310531".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Burlövs kommun (org.nr 212000-1025)
Arbetsplats Burlövs kommun, Biståndshandläggning
Kontakt Enhetschef Biståndshandläggning
Ann-Margreth Lövgren
ann-margreth.lovgren@burlov.se Jobbnummer 8902268
Observera att sista ansökningsdag har passerat.