Förskollärare i förskoleklass
Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr / Förskollärarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla förskollärarjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr i Helsingborg Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.
Helsingborgs stads skolors vision är att förverkliga barn och ungas drömmar. Du kommer att verka i en visions- och värdestyrd organisations som har som mål att skapa den bästa skolan för varje barn och elev.
Drottninghögsskolan ligger mitt i hjärtat av Drottninghög och här går cirka 320 elever från förskoleklass upp till årskurs 6. Vi är en skola som lägger stor vikt vid att alla elever utvecklar ett rikt språk för att nå sina mål, därför arbetar vi bland annat med Genrepedagogik som metod.
Drottninghögsskolan växer så att det knakar och det är med glädje vi nu utökar vår personalstab med fler duktiga pedagoger. Är du vår nya kollega?
Publiceringsdatum2015-08-25ArbetsuppgifterUppdraget i förskoleklass innebär att utveckla en undervisning som främjar alla elevers utveckling och lärande och förbereder dem för en fortsatt utbildning med bibehållen lust att lära. Både förskolans och grundskolans läroplaner är utgångspunkten för att skapa en härligt stimulerande lärandemiljö. Tillsammans med förskollärarkollegor och fritidspedagoger har ni stora möjligheter att utforma och utveckla undervisningen.
KvalifikationerVi söker dig som är nyfiken och kreativ i utvecklandet av undervisningen samt stimuleras av elevernas lust att lära. Det är en självklarhet för dig att följa forskning och utveckling som du sedan för in i undervisningen. Du har en utvecklad samarbetsförmåga och en vinnande kompetens i mötet med såväl elever, föräldrar som arbetskamrater.
Du är legitimerad förskollärare.
För dig är modern teknik ett självklart val i din roll som pedagog och du använder IKT som verktyg för kunskapssökande, kommunikation, skapande och lärande. IKT är en väsentlig faktor i din lärande miljö för att söka, granska, lagra, producera, redovisa, utbyta information samt för att kommunicera med. Din kunskap främjar kreativa och inkluderande lärmiljöer.
Du använder pedagogisk dokumentation som metod för att öka medvetenheten om det egna arbetet i förskolan och skolan. Med hjälp av pedagogisk dokumentation synliggör och reflekterar du över förhållningssätt och lärandeprocesser. Dokumentationen används för att förstå och fatta nya beslut.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.
Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocess i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro Recruit 0771-704 704.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-09-14 14 september eller efter överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-07
Ange följande referens när du ansöker: C2552
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCissi Warntoft, Rektor Drottninghögsskolan 042-104982
Cecilia.warntoft@helsingborg.seFacklig kontaktAnna Swenson, Lärare 042-105554
anna.swenson@helsingborg.seVlatka Glumac, Genrepedagog
Vlatka.Glumac@helsingborg.seFöretagHelsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsområde 2
AdressHelsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsområde 2
25189 Helsingborg
KontorsadressKontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
Jobbnummer 2403428
Observera att sista ansökningsdag har passerat.