Försäljningschef

SOS International AB / Chefsjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS International AB i Danderyd, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Vill du bli vår försäljningschef med en central och affärsansvarig roll inom SOS International? Gillar du att leda produktutveckling i samarbete med våra kunder, vara en del av ett team och att ha flera stakeholders både internt och externt? I rollen som försäljningschef ansvarar du för alla våra kundavtal, utveckling, kvalitet, omsättning och lönsamhet, både strategiskt och operativt.

Vi är marknadsledande experter på vägassistans och är i en spännande strategisk utvecklingsfas. Vi arbetar utifrån vårt motto "We help people" och tillsammans med ledningsgruppen har du stor möjlighet att påverka företagets riktning.

Ditt dagliga arbete

Vi söker dig som är affärsmässig, resultat- och utvecklingsorienterad och har dokumenterad erfarenhet från B2B försäljning, CRM och produktutveckling med långsiktigt framgångsrika resultat. Som försäljningschef kommer du att arbeta med breda kontaktytor med en stor mängd olika kunder, allt från små till de ledande på marknaden exempelvis försäkringsbolag, bilmärken, transportföretag. Du ansvarar för affärs- och kundplaner, har god överblick och insikt på branschen och marknaden, upphandling och avtalsprocesser, samtidigt som du skapar nya kontakter och ser till att vi är proaktiva och den självklara partnern i vår bransch.

Arbetet handlar främst om följande arbetsuppgifter:

• Personal- och ledaransvar KAM och partnersupport.

• Bibehålla och utveckla våra tjänster, komplexa affärer och avtal samt relationer med våra kunder och strategiska partners.

• Processer, erbjudande, offerter och hantering av upphandlingar.

• Övervaka marknaden och planer för att vinna nya kunder och lösningar.

• Är lyhörd, skapar värde, utvecklar vårt erbjudande och ser till att SOS International hela tiden är en attraktiv partner för våra kunder.

• Ser till att vi har en strukturerad och tät dialog med våra kunder och lever upp till kundernas förväntningar på vår kvalitet, kompetens och leverans.

• Ansvara för att vi utvecklar våra processer och system med våra kunder.

• Samarbeta med övriga avdelningar vid till exempel upphandlingar, planering, implementation och produktutveckling.

• Leda SOS Internationals arbete inom ESG när det kommer till kunder.

Du erbjuds

• Arbete i en spännande, utvecklande och utmanande roll och företag

• Ett sammansvetsat och kompetent team som värdesätter öppenhet

• Ingår i företagets ledningsgrupp

• Många kontaktytor och samarbeten med andra avdelningar

• En vänlig och omtänksam arbetsplats som värdesätter hög arbetsglädje där vi firar våra framgångar

• Förmånliga villkor enligt kollektivavtal

• Distansarbete del av arbetstiden för fastanställda medarbetare

• Du arbetar på vårt kontor i Danderyd, nära Mörby Centrum, i ett öppet kontorslandskap med nära kontakt till kollegor och ledare.

Vem söker vi?

Vi söker dig som är affärsmässig, resultat- och utvecklingsorienterad och har dokumenterad erfarenhet från B2B försäljning, CRM och produktutveckling med långsiktigt framgångsrika resultat.

För att trivas och lyckas i rollen som försäljningschef är det viktigt att du gillar att leda, planera och utveckla. Du är van vid att engagera och samarbeta med erfarna medarbetare. Du har ett stort kommersiellt driv, initiativförmåga, brinner för produkt- och affärsutveckling, digitalisering samt att genomföra planerna och att nå högt uppsatta mål. I din kommunikationsstil är du prestigelös och bygger relationer på ett förtroendeskapande sätt med samarbetspartners på olika nivåer hos våra kunder.

Du driver projekt med struktur och ordning för att säkerställa att du når dina mål. Du har erfarenhet av digitala verktyg och processer och har god förmåga att lära dig nya datasystem och sätta dig in i saker snabbt. Vi samarbetar nordiskt inom koncernen och använder engelska som koncernspråk. Om du har erfarenhet från ledningsgruppsarbete och har akademisk vidareutbildning eller motsvarande, är det ett stort plus. Vi har partners och kunder över hela landet och vissa utomlands, vilket innebär att resor förekommer i tjänsten.

Omfattning

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Tjänsten rapporter till VD Mobility Sweden, Bassam Mattar.

Är det dig vi söker?

Skicka då in din ansökan via vår hemsida https://www.sos.eu/se/om-oss/karriaer/. Vi önskar att du skickar med ditt CV i din ansökan (inget personligt brev). Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och för att främja mångfald och rättvist urval har vi tester i ett tidigt skede i vår ansökningsprocess. Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Har du frågor eller funderingar kring tjänsten och SOS International är du välkommen att kontakta rekrytering-se@sos.eu eller rekryterande chef Bassam Mattar. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SOS International AB (org.nr 556506-8581)

Arbetsplats
SOS International Swedish Branch AB

Jobbnummer
8708293

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS International AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS International AB: