Försäkringsutredare till utlandsverksamheten i Visby
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Gotland
2018-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringsutredare till utlandsverksamheten i Visby" (publicerad 2018-11-23) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gotland,
Västervik,
Oskarshamn,
Nyköping,
Vimmerby eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Utlandsverksamheten i Visby beslutar om och/eller betalar ut ersättningar och förmåner till våra kunder. På kontoret hanteras olika förmåner som har det gemensamt att det i arbetet finns en utlandsanknytning. Verksamheten har cirka 300 medarbetare i Visby.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringsutredare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och fattar därefter beslut. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov.
Som försäkringsutredare sjuk- och aktivitetsersättning utland hanterar du ansökningar om sjuk- och aktivitetsersättning och utreder rätten till ersättning. Du möter kunder, myndighetspersoner och andra aktörer från hela världen med många olika kulturella bakgrunder. Kunderna kan vara i situationer som är ovanliga utifrån ett svenskt perspektiv. Utländska myndighetspersoner kan agera utifrån ett regelverk och en förvaltningskultur som skiljer sig från vår. Du kan också möta andra länders expertkompetenser inom bl. a medicin och juridik. Internationell lagstiftning är central i ditt arbete. Du behöver anpassa ditt bemötande till olika behov och kulturella förutsättningar. Du kommer ofta möta andra språk i både tal och skrift. Kontakterna med både kunder och andra aktörer sker via telefon och skriftligt.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har mycket goda kunskaper i engelska
Det är meriterande om du:
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkar individer, gärna på en myndighet
• har goda språkkunskaper med prioritetsordning finska, tyska, polska, grekiska och spanska
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2018-02-07Övrig informationEn tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör en ekonomisk personkontroll innan anställning. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.
KontaktChef: Helén Hansesjö, tel 010-111 48 11 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Karin Karlsson, tel 010-116 90 37 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Kristina Varenblad Nordin, tel 010-112 05 52, Saco-S: Maria Lindgren, tel 010-113 43 67, Seko: Irre del Barba, tel 010-115 30 87.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 25 februari 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Stockholm
10351 Stockholm
KontorsadressStockholm
Jobbnummer 3951029
Observera att sista ansökningsdag har passerat.