Försäkringshandläggare återkrav
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Referens: 041590-2011
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
Försäkringshandläggare Återkrav
Placering Lokalt Försäkringscenter Kontroll och återkrav Öst Stockholm
Arbetsuppgifter och ansvar
Som försäkringshandläggare återkrav ansvarar du för att handlägga ärenden i enlighet med gällande regler och processer. Du utreder återbetalningsskyldighet i ärenden då kunden fått en ersättning från Försäkringskassan som denne inte har rätt till. Du kontrollerar, rimlighetsbedömer och kompletterar uppgifter. Därefter fattar du beslut om återkrav respektive eftergift samt verkställer beslutet. I ditt arbete har du viss kontakt med kunderna per telefon eller skriftligen. I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till inkomna ärenden.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2011-06-23KvalifikationerVi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande (vid omplacering är detta inte ett krav) * är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad;* är strukturerad i ditt arbetssätt;* har ett gott omdöme och är lojal med fattade beslut;* uttrycker dig väl i tal och skrift;* förstår och värdesätter människors olikheter.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag;* kvalificerade yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning;* kunskap om socialförsäkringen.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är tills vidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Ulla Hall tfn 010-116 34 03. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Frida Nytén tfn 010-116 90 70 alternativt Marie Eriksson tfn 010-116 79 71. Fackliga kontaktpersoner är ST, Tove Riddersparre tfn 010-114 42 84 och Solveig Helmer tfn 010-116 12 96, SACO, Henrik Noreé tfn 010-116 18 35 eller SEKO, Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 041590-2011 senast den 31 juli 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 970121
Observera att sista ansökningsdag har passerat.