Folkhälsoutvecklare

Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ronneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ronneby, Karlskrona, Karlshamn, Tingsryd, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat i Ronneby

I Ronneby - den moderna kurorten - är det tryggt, nära och familjärt att leva och verka.
Kommunen har ca 28.000 invånare och är belägen i hjärtat av Blekinge, Sveriges trädgård.

Inom enhetens budget ryms de politiska instanserna kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och valnämnd.

Enheten är ansvarig för beredning, kallelser, protokollskrivning för fullmäktige, kommunstyrelsen och valnämnden.

Inom enheten administreras även överförmyndarnämnden.

Verksamheten omfattar även strategiska markförvärv och markförsäljningar, kollektivtrafik, EU-frågor, näringslivsfrågor, arbetsmarknadsfrågor, folkhälso- och ungdomsfrågor, integrationsfrågor, konsumentvägledning, skuldsanering, kommunarkiv, omvärldsbevakning, statistik och landsbygdsfrågor.

Inom enheten ligger även ansvaret för beredskaps- och säkerhetsfrågor, krisledningsnämnd samt IT-säkerhet.

Ansvaret innefattar även internt juridiskt biträde, kvalificerade utredningsuppdrag och remissbesvarande.

Publiceringsdatum
2013-04-08

Arbetsuppgifter
I din roll som folkhälsosamordnare skall du driva folkhälsoarbetet i nära samverkan med övriga förvaltningar, kommunala bolag och andra intressenter. Du arbetar även nära politiker i ett folkhälsoråd och brottsförebyggande råd.

Folkhälsoarbetet i Ronneby handlar om att skapa förutsättningar för goda levnadsvillkor, livsmiljöer och levnadsvanor bland befolkningen. Vårt övergripande mål är att förbättra förutsättningarna i samhället för en god och jämlik hälsa. Tjänsten kommer att ha tyngdpunkt på arbetet med att implementera kommunens nya folkhälsopolicy.

Andra arbetsuppgifter är t ex samordning och utveckling av det strategiska arbetet för barns rättigheter, mot våld i nära relationer, brottsförebyggande och trygghetsskapande arbete samt drogförebyggande arbete.

Vid behov kommer du att få svara på remisser och genomföra utredningar.

Kvalifikationer
Du skall ha för tjänsten lämplig högskoleutbildning med inriktning mot folkhälsovetenskap. Tidigare erfarenheter av kvalificerat arbete i offentlig sektor, projektledning och strategiskt arbete är meriterande.

Vi söker en självgående person som tycker om att ta egna initiativ och uppnå resultat. Som samordnare ser du till folkhälsoarbetets långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar dina insatser till detta. Du har en vilja att samarbeta och en förmåga att relatera till andra människor på ett lyhört sätt. Då arbetet till stora delar är självständigt krävs att du är strukturerad med en förmåga att organisera och prioritera dina uppgifter på ett effektivt sätt.

Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är nödvändigt.
B-körkort är önskvärt.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2013-08-01 , upphör: 2014-07-31 Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat vilket innebär att längden på vikariatet kan förändras beroende på när ordinarie innehavare av tjänsten väljer att återinträda i tjänst.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-01
Ange följande referens när du ansöker: A324127
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Sonesson, Samordnings- och utveckling 0457 - 61 89 79

Facklig kontakt
Johan Sandevärn, Akademikerförbundet 0457-61 89 74

Företag
Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat

Adress
Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat
Stadshuset
37280 Ronneby

Jobbnummer
1514396

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat: