First Line Supporttekniker till konsultuppdrag
Experis AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Har du gått på IT-gymnasium eller en liknande utbildning? Har du kanske tidigare jobbat med IT support på ett eller annat sätt och vill ta nästa steg i din karriär till rollen som IT-Konsult på Experis IT, ett av Sveriges största konsultbolag inom IT och arbeta ute hos vår kund som ett företag inom teknikbranschen? Vi söker dig som gillar att jobba med IT och teknik och är en driven problemlösare som trivs i en roll med mycket ansvar och som gillar mötet med slutanvändare.
Din Roll som First line supporttekniker i helpdesk
I din roll som First Line/Helpdesk support får du hjälpa slutanvändare med deras problem. Arbetsuppgifterna varierar, det är högt och lågt och ingen dag är den andra helt lik! Här får du jobba i ett team bestående av andra IT-entusiaster som tillsammans skapar en härlig arbetsmiljö och delar med sig av sina kunskaper.
Dagliga arbetsuppgifter i en Helpdesk:
* Ta emot IT relaterade problem via telefon och mail och registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
* Administrera konton och behörigheter till olika system t.ex. AD, Exchange, VPN m.m.
* Identifiering av hårdvaruproblem
* Aktivt hålla dig uppdaterad gällande kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dessa.
* Felsökning av nätverk
* Ansvara för daglig uppföljning av den operativ verksamhet för kunden och hålla en överblick av aktuell ärendestatus i leveransen.
Vem söker vi?
För att du ska trivas hos oss tror vi att du är en person som har ett stort tekniskt intresse, du är social och eftersträvar att ge bästa möjliga service. Du har ett problemlösande tankesätt och motiveras av att lösa kluriga problem och fel.
Vi söker någon som har:
* En gymnasieutbildning inom IT/teknik eller liknande utbildning
* Tidigare erfarenhet av arbetat inom helpdesk, IT support eller motsvarande tjänst i minst 6 månader
* Vana av att arbeta med Microsofts produkter
* Du kan obehindrat förstå, skriva och kommunicera i både tal och skrift på svenska såväl som engelska
Publiceringsdatum2020-10-29Så ansöker du Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Vi har tyvärr inte möjlighet att emot ansökningar via mail, men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Kandidatspecialist Viktoria Vershovsky på
viktoria.vershovsky@se.experis.comVaraktighet, arbetstid
Heltid Temporary
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ddabff16-68a4-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis IT
Jobbnummer 5417389
Observera att sista ansökningsdag har passerat.