First line support till Trafikverket i Göteborg
Academic Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2023-03-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "First line support till Trafikverket i Göteborg" (publicerad 2024-09-21) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås eller i
hela Sverige Är du personen vi söker med utbildning eller tidigare erfarenhet inom IT? Vill du få in en fot hos Sveriges största beställare av infrastruktur? Trafikverket växer och söker dig som är lösningsorienterad, serviceinriktad och som besitter god social kompetens. Känner du igen dig? Tveka inte på att söka redan idag!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Trafikverkets räkning nya kollegor till rollen som First line support. Du blir en del av IT-avdelningen med fokus på att stötta och hjälpa organisationen med enklare IT/telefoni-relaterade ärenden.
Trafikverket utvecklar och förvaltar smart infrastruktur i samverkan med andra aktörer för att underlätta livet för befolkningen i hela Sverige. Trafikverket erbjuder en modern arbetsplats med spännande utmaningar där du gör nytta för hela samhället genom att skapa bästa möjliga förutsättningar för dina kollegor att fokusera på det dem gör bäst. Detta genom att du delar med dig av din kompetens inom IT och skapar en fungerande vardag för användarna.
#
Du erbjuds
• En varierande roll där du får arbeta med problemlösning och support av olika karaktär
• En modern arbetsplats med engagerade och erfarna kollegor
• Att varje dag få vara med och bidra till samhällets utveckling
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Rollen inrymmer arbetsuppgifter högt som lågt och din vardag kommer präglas av problemlösning samt flera kontaktytor med organisationens användare.
Du kommer exempelvis att:
• Vara första linjens support och vara mottagare av telefonsamtal
• Ta emot, registrera, kategorisera, eskalera och lösa IT/telefoni-relaterade ärenden
• Tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara samt behörigheter
VI SÖKER DIG SOM
• Har en gymnasial IT-utbildning alternativt likvärdig relevant erfarenhet
• Har minst 6 månader IT-relaterad arbetserfarenhet
• Har dokumenterad IT-kunskap inom Microsoft Windows och Microsoft Office
• Kunskaper om ärenehanteringssystem (t.ex. Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
• Har obehindrande kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, då detta krävs för de dagliga arbetsuppgifterna
I rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Framförallt har du ett stort intresse för att ge god service och agera problemlösare i både små samt mer komplexa ärenden. Du är lyhörd för din omgivning och har god social samt kommunikativ förmåga för att säkerställa att informationen når användaren på ett tydligt sätt.
#
Övrig information
#
• Start: Enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid, 1 år initialt med goda chanser till förlängning
• Placering: Göteborg
• Lön: Fast månadslön
• Tjänsten är säkerhetsklassad och prövning kommer att ske
• Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15091705".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 7608040
Observera att sista ansökningsdag har passerat.