First Line support till Sirius Group i Stockholm
TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-05-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "First Line support till Sirius Group i Stockholm" (publicerad 2019-05-27) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Tycker du om att lösa tekniska problem och vill jobba på ett internationellt företag i framkant inom IT? Läs mer!
Sirius International söker dig som vill jobba med förstklassig service och problemlösning till deras First Line support i Stockholm. Du kommer att arbeta internationellt och supportera användare i alla IT- och mobilrelaterade frågor. Trivs du i en roll som First Line support och vill bli en del utav ett härligt internationellt team? Välkommen med din ansökan!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Hos Sirius International erbjuds du en varierande roll med utvecklande uppgifter och möjlighet att jobba med engelska som arbetsspråk på daglig basis. Du supporterar ca 650 användare internationellt och bidrar till att den interna IT-miljön fungerar.
Sirius International är ett internationellt försäkringsbolag med huvudkontor i Stockholm och det största bolaget inom återförsäkring i Skandinavien. I rollen som First Line support har du en varierande arbetsdag med många kontaktytor och du ges stora möjligheter till att långsiktigt växa med bolaget.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Som First Line support är du den som supporterar de interna 550 medarbetarna och ett hundratal konsulter i alla IT- och mobilrelaterade frågor. I rollen kommer du att ansvara för att:
* Ta emot supportärenden via telefon och i ärendehanteringssystemet ServiceNow
* Säkerställa att återkoppling sker till användaren när supportärendet är löst
* Lösa supportärenden självständigt och eskalera internt vid behov till 2:nd och 3:rd line
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Du sitter tillsammans med några av dina kollegor på kontoret i Stockholm och har resten av kollegorna placerade runt om i världen. Eftersom du även supporterar användare internationellt, så kommer därför den största delen av arbetet att ske på engelska.
Tjänsten planeras starta omgående och är på heltid, arbetstiderna är anpassade efter telefontiden som är 8-17. Du rapporterar till chefen för First Line support som också är placerad i Stockholm.
VEM ÄR DU?
För den här tjänsten ser vi att du har:
* Bakgrund från IT-gymnasium
* Goda erfarenheter inom Active Directory, Windows 10 och Citrix
* Erfarenhet av Iphone-support
* Tidigare erfarenhet av serviceroller, så som kundtjänst eller First Line support
* Meriterande om du har tidigare erfarenhet Citrix-miljö och tunna klienter
Eftersom du är den som möter användaren först är det viktigt att du är serviceorienterad, kommunikativ och har lätt för att sätta dig in i användarens behov. Du kommer att ansvara för all ärendehantering och behöver kunna arbeta strukturerat och självständigt samt kunna prioritera och ta beslut. Som person ser vi att du är öppen, hjälpsam och pedagogisk och motiveras av att lösa problem och hjälpa andra.
Låter det här som ett jobb som är ditt nästa steg i karriären? Skicka in din ansökan direkt!
INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-05-07ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTherese Goldring 070 145 54 51
FöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm
KontorsadressVästra Järnvägsgatan 15
Jobbnummer 4770985
Observera att sista ansökningsdag har passerat.