First Line Support till Sirius Group i Stockholm

TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Tycker du om att jobba med IT-support och vill bli en del av ett internationellt företag i framkant inom IT? Läs mer!

Sirius International söker dig som vill jobba med förstklassig IT-support till deras First Line support i Stockholm. Du kommer att arbeta internationellt med IT-support och supportera användare i Windows 10, Active Directory och även support av iPhone. Trivs du i en roll som IT-support och vill bli en del utav ett härligt internationellt team? Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Hos Sirius International erbjuds du en varierande roll med utvecklande uppgifter inom IT-support och möjlighet att jobba med engelska som arbetsspråk på daglig basis. Du supporterar ca 650 användare internationellt och bidrar till att den interna IT-miljön och de anställdas iPhone fungerar på bästa sätt.

Sirius International är ett internationellt försäkringsbolag med huvudkontor i Stockholm och det största bolaget inom återförsäkring i Skandinavien. I rollen som IT-support på First Line har du en varierande arbetsdag med många kontaktytor och du ges stora möjligheter till att långsiktigt växa med bolaget.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som First Line support på Sirius International supporterar du den globala verksamheten i alla IT- och mobilrelaterade frågor. Du kommer att jobba med Active Directory, Windows 10 applikationer i Citrix-miljö och iPhone framför allt. I rollen kommer du att ansvara för att:

* Ta emot supportärenden via telefon och i ärendehanteringssystemet ServiceNow
* Säkerställa att återkoppling sker till användaren när supportärendet är löst
* Lösa supportärenden självständigt och eskalera internt vid behov till 2:nd och 3:rd line

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du sitter tillsammans med några av dina kollegor inom IT-support på kontoret i centrala Stockholm och har resten av kollegorna placerade runt om i världen. Eftersom du supporterar användare internationellt, så kommer den största delen av arbetet att ske på engelska men du behöver känna dig bekväm att jobba på svenska också.

Tjänsten planeras starta omgående och är på heltid, arbetstiderna är anpassade efter telefontiden som är 8-17. Du rapporterar till chefen för First Line support som också är placerad i Stockholm.

VEM ÄR DU?

För den här tjänsten ser vi att du har:

* Bakgrund från IT-gymnasium
* Goda erfarenheter inom Active Directory, Windows 10 och Citrix
* Erfarenhet av Iphone-support
* Tidigare erfarenhet av serviceroller, så som kundtjänst eller First Line support
* Meriterande om du har tidigare erfarenhet Citrix-miljö och tunna klienter

Eftersom du är den som möter användaren först är det viktigt att du är serviceorienterad, kommunikativ och har lätt för att sätta dig in i användarens behov. Du kommer att ansvara för all ärendehantering och behöver kunna arbeta strukturerat och självständigt samt kunna prioritera och ta beslut. Som person ser vi att du är öppen, hjälpsam och pedagogisk och motiveras av att lösa problem och hjälpa andra.

Låter det här som ett jobb som är ditt nästa steg i karriären? Skicka in din ansökan direkt!

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-05-27

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Goldring 070 145 54 51

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Jobbnummer
4820321

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: