First Line Support Agent till Ownit
PerformIQ Work AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PerformIQ Work AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Företagspresentation
Är du i början av din karriär och brinner för IT?
Ownit, som är ett varumärke inom Telenor Sverige AB, levererar trygga bredbandslösningar via FiberLAN-nät till företag, fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. De erbjuder överföringskapaciteter om 1 000 Mbit/s och 100 Mbit/s. I dagsläget är cirka 100 000 hushåll anslutna till deras nät. Företaget kännetecknas av starkt engagemang, hög prestanda och förstklassig service.
Ownits kundservice är en av verksamhetens viktigaste funktioner med en egen inhouseavdelning på huvudkontoret i Stockholm. De är mycket aktiva kravställare i det kontinuerliga förbättringsarbetet av deras produkter och tjänster. Allt för att ge kunderna så bra service som möjligt.
Tjänstebeskrivning
Som First Line Support Agent blir du en av företagets viktigaste representanter då du, tillsammans med dina kollegor, ska svara på kundens frågor - främst på telefon men även via mejl eller chat. De flesta av kunderna har tekniska frågor kopplade till bredband och IP-telefoni. För att kunna svara på kundens frågor och lösa alla ärenden kommer du regelbundet att samarbeta med teknikavdelningen och säljorganisationen. Då hög kundnöjdhet är Ownits signum är det viktigt att du kan leverera över kundens förväntningar och följa upp varje ärende fram till att det är löst och kunden är nöjd.
För dig som vill växa inom företaget kommer du på sikt att kunna utvecklas mot second line support eller BackOffice.
Krav på person
• Gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning
• Grundläggande kunskap i Windows 7 och allra helst inblick i andra operativsystem som Windows Vista och MacOS X
• Gärna nätverkskunskap och grundläggande förståelse för TCP/IP, DHCP, Statisk IP, LAN, WAN och WIFI
• Med fördel vana av att konfigurera nätverksenheter, routrar, datorer med varierande operativsystem samt telefoner, surfplattor och TV-apparater
• Gärna erfarenhet av att konfigurera mejl, SMTP/POP och IMAP
• Grundläggande kunskap om trådlösa nätverk
Vi söker dig med stort teknikintresse och god problemlösningsförmåga.
För att passa i rollen som First Line Agent måste du trivas i en social och omväxlande roll där kundkontakter utgör en stor del av arbetet. Du bemöter andra med stor respekt och uttrycker dig alltid korrekt i både tal och skrift. Andra viktiga egenskaper är din lösningsorienterade och ansvarstagande inställning till varje ärende och förmåga att skapa kundnöjdhet.
För att bli värvad som spelare till PerformIQ är det meriterande om du har tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen. Ange gärna vilken aktivitet du har utövat, samt hur det har format dig som person. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du initialt kommer att vara anställa av PerformIQ men arbeta ute hos vårt kundföretag. Det finns stora möjligheter till övertagning till kund för rätt person
Omfattning: Heltid
Plats: Katarinavägen 15, Stockholm
Start: Omgående
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2016-08-29ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-18
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2029
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMattias Söderberg
FöretagPerformIQ Work AB
AdressPerformIQ Work AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 159, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3017985
Observera att sista ansökningsdag har passerat.